Ez lehet a valaha volt legjobb élményautó
A Ginetta egészen apró brit sportkocsigyár, de most olyan autót mutattak be, amely sok szempontból lepipálja az Aston Martin, a Ferrari vagy a Lamborghini bármelyik modelljét. Többek közt árban is.
Tulajdonképpen azokra a Ferrarikra emlékeztet, amelyeket az 1960-as évekig építettek Maranellóban: lehetett rájuk rendszámot rakatni, de színtiszta versenytechnikát tartalmaztak. A Ginetta egyelőre ismeretlen nevű gépe ilyesmi: integrált, FIA homológ bukókeretet tartalmaz, és nagyrészt karbonszálas műanyagból készült. Így a tömege mindössze 1150 kilogramm, miközben a motorja egy 6 literes V8-as. A 600 lóerős és 700 Nm csúcsnyomatékú nyolchengeres ráadásul nem valami Amerikából vásárolt tömegtermék: az alumínium blokkot teljes egészében forgácsolással állítják elő egyetlen nagy alumínium tömbből a Ginettánál.
A motorral kapcsolatos másik érdekesség, hogy lényegében az autó közepére kerül: nagyjából oda esik az eleje, ahol a sportkocsi szélvédője kezdődik. Így tudták elérni, hogy az autó ne legyen orrnehéz, sőt, a terhelés 51%-a a hátsó tengelyre esik és csak a maradék 49% jut előre. A középre épített motor miatt valószínűleg nem ez a legtágasabb lábterű sportkocsi a piacon, de azok, akik hajlandók lesznek kifizetni a 400 ezer fontos – kb. 148 millió forintos – vételárat a 20 legyártani tervezett példány egyikéért, azokat egy ilyen apróság aligha zavarja majd.
A Ginetta modellje ugyanis többet ígér, mint amit a legtöbb sportkocsigyártó manapság: a tökéletes vezethetőséget, közvetlenséget, a legtisztább vezetési élményt. És eközben még mindig ritkább lesz, mint bármelyik Bugatti, miközben messze nem kerül annyiba – nem csodálkoznánk, ha még befektetésnek is jobban beválna.