Ferrari F8 Tributo: Pista, te vagy az?
Amióta már nem a középmotoros, V8-as típus a Ferrarinál a belépőmodell, egy kicsit elszálltak a lóerők. Tavaly muatták be a 720 lóerős 488 Pista változatot, amely egy kicsit gyorsabb a LaFerrarinál is, most pedig már ugyanekkora teljesítményű lesz a középmotoros alap-Ferrari is.

A névadási módszeren is változtattak: az 1970-es évek közepe – a 308-as bemutatása – óta ez az első ilyen elrendezésű Ferrari, amely nem háromjegyű számot kap típusjelzésként. Az F8 jelzés az amerikai vadászrepülők jelzésére is emlékeztet, de a Ferrari szó és a hengerszám is benne van, ahogy a nagyobb, korábbi orrmotoros testvér, az F12 esetében is. A név második fele, a Tributo jelent adót is, de itt alighanem inkább a tisztelettel adózásra utal.
A 720 lóerős teljesítmény és 770 Nm nyomaték tiszteletet parancsoló is, ahogy a 2,9 másodperces gyorsulás százra, a 7,8 másodperces gyorsulás 200-ra, és a 340 km/h-s végsebesség is. Bár a motor ugyanaz, mint a 488 Pistáé, az F8 Tributo valamivel nehezebb autó annál: 1330 kilót nyom, azaz a sima 488 GTB-nél 40 kilóval könnyebb, a Pistánál viszont 50-nel nehezebb lett. Ennek megfelelően a tavaly bemutatott exkluzívabb és drágább típus egy kicsi előnyt azért megtartott: fél tizedmásodpercet a 0-100 km/h-s és kettőt a 0-200-as sprintben. Ez ugyan inkább csak elméleti eltérés, mint valóban érezhető, de különbség: így azok sem érzik majd becsapva magukat, akik jókora felárral vettek 488-ast tavaly.
Az F8 egyébként úgy változott a 488-ashoz képest, ahogy más autók modellfrissítéskor szoktak. Új orrkialakítást kapott átdolgozott fényszórókkal és légbeömlőkkel, dupla hátsó körlámpákat, más formájú diffuzort és kipufogókivezetést, de azért felismerhetően ugyanaz az autó rejtőzik a megváltoztatott formai részletek mögött.
A régi-új középmotoros V8-as Ferrarit a Genfi Autószalonon mutatják be március 5-én.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
