Ferrari F8 Tributo: Pista, te vagy az?
Amióta már nem a középmotoros, V8-as típus a Ferrarinál a belépőmodell, egy kicsit elszálltak a lóerők. Tavaly muatták be a 720 lóerős 488 Pista változatot, amely egy kicsit gyorsabb a LaFerrarinál is, most pedig már ugyanekkora teljesítményű lesz a középmotoros alap-Ferrari is.
A névadási módszeren is változtattak: az 1970-es évek közepe – a 308-as bemutatása – óta ez az első ilyen elrendezésű Ferrari, amely nem háromjegyű számot kap típusjelzésként. Az F8 jelzés az amerikai vadászrepülők jelzésére is emlékeztet, de a Ferrari szó és a hengerszám is benne van, ahogy a nagyobb, korábbi orrmotoros testvér, az F12 esetében is. A név második fele, a Tributo jelent adót is, de itt alighanem inkább a tisztelettel adózásra utal.
A 720 lóerős teljesítmény és 770 Nm nyomaték tiszteletet parancsoló is, ahogy a 2,9 másodperces gyorsulás százra, a 7,8 másodperces gyorsulás 200-ra, és a 340 km/h-s végsebesség is. Bár a motor ugyanaz, mint a 488 Pistáé, az F8 Tributo valamivel nehezebb autó annál: 1330 kilót nyom, azaz a sima 488 GTB-nél 40 kilóval könnyebb, a Pistánál viszont 50-nel nehezebb lett. Ennek megfelelően a tavaly bemutatott exkluzívabb és drágább típus egy kicsi előnyt azért megtartott: fél tizedmásodpercet a 0-100 km/h-s és kettőt a 0-200-as sprintben. Ez ugyan inkább csak elméleti eltérés, mint valóban érezhető, de különbség: így azok sem érzik majd becsapva magukat, akik jókora felárral vettek 488-ast tavaly.
Az F8 egyébként úgy változott a 488-ashoz képest, ahogy más autók modellfrissítéskor szoktak. Új orrkialakítást kapott átdolgozott fényszórókkal és légbeömlőkkel, dupla hátsó körlámpákat, más formájú diffuzort és kipufogókivezetést, de azért felismerhetően ugyanaz az autó rejtőzik a megváltoztatott formai részletek mögött.
A régi-új középmotoros V8-as Ferrarit a Genfi Autószalonon mutatják be március 5-én.