Épp három éve mutatták be a Mercedes GLC Coupét, a BMW X4 csillagos ellenfelét. A kisebbik terep-kupé most átesik azon a kötelező kezelésen, amely után ismét rá lehet akasztani az új jelzőt, bár tényleg nagyítóval kell keresni, hogy min változtattak.
Ilyenkor általában korlátozott a keret a változtatásokra, és sok ok sem lett volna elrontani az alapvetően kellemes formatervet. Így csak a fényszórók átalakított belső szerkezete, illetve a lökhárítók eltérő kialakítása tűnhet fel. A legkomolyabb változtatás talán hátul az autó alján a diffúzor-szerű kialakítás. Érdekes ötlet ez egy ilyen magas autón, de a kupés tetővonalnál ez sem meglepőbb.
Belül már egyértelműbb a korszerűsítés szándéka. Elsősorban a műszerfal megoldásain változtattak: eltűnt a középkonzolról a tekerhető-tologatható gomb, most már mindent a kormányról, érintőképernyőről és néhány maradék gomról lehet irányítani. Ugyanakkor itt nem vetik be a más modellekben alkalmazott szuperszéles kijelzőt, amely a műszereket is kiváltja, annak ellenére, hogy az árnyékoló alatt itt is LCD panelen jelennek meg a műszer-adatok. Természetesen itt is felbukkant a gesztus- és hangvezérlés, bár egyelőre csak kiegészítő lehetőségként.
Műszaki szempontból is akadnak visszafogott változtatások. Természetesen az összes motorváltozat megfelel az Euro6d Temp normának, amit a benzinmotorok esetében 48 voltos hibrid rendszerrel tudtak elérni. Egyelőre háromféle kivitel készül: a GLC 200-ba és a GLC 300-ba ugyanannak a kétliteres turbós benzinmotornak a 197 és 258 lóerős változatait építik, míg a GLC 200d-be szintén kétliteres, 163 lóerős dízel kerül. Az előbbiek átlagfogyasztása a magas karosszériában 7,4 liter körül van, az utóbbié 5,5 liter körül alakul.