Csoda: a Land Rover klón-pert nyert Kínában
Nem tudni, hogy mi áll a háttérben: talán Hszi-Csin Ping elnök törekvései a kínai jogrendszer korrupciótól való megtisztítására, vagy a kereskedelmi feszültségek a nyugattal, mindenesetre a Land Rover most megnyerhetetlennek hitt perben győzhetett egy kínai bíróságon.

Nagyjából Kína autóipari nyitása, a 2000-es évek eleje óta egyértelmű, hogy a helyi bíróságokon nincs esélye azoknak, akik helyi vállalatot perelnének formaterv-másolás miatt. Számtalan ilyen kísérlet volt, de a nagy nemzetközi cégek, amelyek Kínán kívül minden esetben nyertek, a távol-keleti országban egyszerűen nem tudták érvényesíteni a saját szellemi termékhez fűződő jogaikat. Mostanáig.
A Land Rover a Jiangling Motor Co-t perelte be a 2015-ben bemutatott Landwind X7 miatt, ami külsőre lényegében azonos volt a Range Rover Evoque-kal, ha a jelvényt és a hűtőrácsot nem nézzük. A britek számára ez azért volt igazán fájdalmas, mert a Landwind hasonmás sokkal olcsóbban került piacra: átszámítva durván 5 millió forintnak megfelelő jüanért volt kapható, míg az Evoque legolcsóbb változatát Kínában majdnem 15 millió forintnak megfelelő összegért adják.
Jól nézze meg, ilyen pofátlan klónt ritkán lát
A Land Rover vezére sem bírta tovább, hangot adott dühének. A kínaiak márciusban már árulnák az Evoque-klónt, ha addig le nem tiltják.
A bíróság négy év után hozott döntést, méghozzá meglepő módon betiltották az X7 gyártását és forgalmazását, sőt, a kínai gyártót kártérítés fizetésére kötelezték.
Persze ez sem annyira szigorú döntés, mint elsőre gondolnánk: a Jiangling időközben változtatott a formaterven, sőt, már nem csak maguk, de a Ford számára is gyártják az átszabott autót. Így a kínai gyártóra nem lesz drámai hatása a döntésnek. Ezzel együtt a pekingi Csaojang kerületi bíróság döntése precedensértékű lehet, és véget vethet a gátlástalan kínai másolatok terjedésének, legalábbis az autógyártásban.
Kínai Evoque klónból lett a legújabb Ford
Cserébe az eredeti Evoque Ford alapú, az új Ford viszont nem az. Na erre tessék gombot varrni.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
