A Toyota első villanyautója pedig...
... egy C-HR. A napokban zajló Sanghaji Autószalonon állt ki vele a Toyota. Külsőre szinte teljesen ugyanaz a C-HR, amit itt ismertünk, de a hajtása ennek már full elektromos. Egyelőre csak Kínának jut belőle.
A Toyota a hibridautózás legnagyobb játékosa, az évezred első éveiben mindenkinél előbb kezdte nagyban űzni a kategóriát, és már csak ezért is meglepő volt, ahogy a villanylázból eddig kihagyta magát. A japánok pár ütemmel később léptek a konkurenciánál, de már azt mondják, a húszas évek első felére nekik is lesz tíz tisztán villanyos autójuk és az évtized végére úgy 5,5 millió autót eladnak majd a kategóriában. Ennek a villanyos kínálatnak az első darabja az új C-HR, amit Kínában Izoa néven árulnak majd.
A Toyotának, pontosabban kínai vegyesvállalatának, a FAW-Toyotának állítólag könnyű dolga volt a villanyosítással, mivel a TNGA padlólemez már alapból úgy lett megtervezve, hogy később alkalmas legyen villanyosításra is. Viszont, hogy mekkora akkumulátort és ahhoz milyen erős villanymotort (vagy egyáltalán: hányat?) kapott, arról még nem beszélt a Toyota. Kínában 2020 elején kerül forgalomba az autó, legkésőbb akkor kiderül, mit tud, viszont innen tulajdonképpen mindegy is, mivel Európa nem tervezik elhozni.