A Mercedesé lesz a legolcsóbb luxus-villanyterepjáró
Eljött ez a nap is, Brémában elindították az első kifejezetten villanyautónak tervezett Mercedes, az EQC gyártását. Elvileg ez lesz a legolcsóbb elektromos SUV Németországban, bár nem az első naptól: kezdetben egy, az alapárnál bő 13 ezer euróval drágább változatot lehet majd megvásárolni.
A Mercedes is elkezdte saját dedikált villanyautójának gyártását, a német luxusautó-gyártók közt utolsóként. Cserébe az élre ugranak az árversenyben: az EQC a kategóriájában a legolcsóbb lesz, hisz 71 281 euróért adják majd a legegyszerűbb kivitelt, így olcsóbb lesz a Jaguar I-Pace (78 240), az Audi E-tron (79 900) és a Tesla Model X (85 300) típusoknál is. Hogy ez mennyire lesz lényeges? Valószínűleg nem nagyon: akinek van elektromos presztízs-SUV-ra 71 ezer eurója Németországban, annak nyilván akad még 10-15%-kal több pénze is: a 23 millió forintnak megfelelő összeg autóra költése arrafelé sem az átlagember szórakozása. Nyilván ezért is döntöttek úgy, hogy kezdetben az olcsó változat nem lesz kapható, csak az 1886 jelzésű kezdőszéria, ami viszont a legtöbb konkurensénél drágább, 84 930 eurót kérnek érte.
Az EQC egyébként szép nagy luxusterepjáró, méretre nagyjából a GLE-nek felel meg. A képességeiről a gyáriak is többféle adatot közöltek, ami az eltérő hatótáv-mérési szabványoknak köszönhető. Az amerikai bemutató idején 320 km-es hatótávról beszéltek, ami alighanem az EPA-féle szabvány adat, most viszont, a gyártás beindítása kapcsán a jóval optimistább NEDC szabvány szerint mért, 445 km-es hatótávval próbálják jobb színben feltüntetni a típust.
Azt már tudjuk, hogy a vetélytársakénál rövidebb hatótáv ellenére az idei éves gyártást már elkapkodták, bár azt nem tudni, hogy ez pontosan hány autót jelent. Mindenesetre később nem csak Németországban gyártják majd az EQC-t, hanem a Beijing Benz vegyes vállalat üzemében is, Kínában.