A Porsche autógyár 1948-tól számolja saját történetét, de ha úgy vesszük, már ez az 1939-es ritkaság is hozzá tartozik. A Type 64-et eredetileg egy 1500 km-es közúti versenyre tervezték, de az egyetlen megmaradt példányt végül Ferdinand Porsche használta közönséges utcai autónak.
A forma egyértelmű rokonságot mutat az első hivatalos Porschékkal, a korai 356-osokkal, és igen áramvonalas. A hajtást itt is négyhengeres, léghűtéses, 985 köbcentis bokszer-farmotor végzi, ami mindössze 32 lóerős, viszont a könnyű és igen áramvonalas autót így is 173 km/h-ig gyorsíthatta.
Az autó a KdF Wagen, a későbbi Bogár versenyváltozata volt, amelyet eredetileg a durván 1500 kilométeres Berlin-Róma autóversenyre terveztek. Három autót építettek erre a célra, de ezek közül kettő megsemmisült a háború alatt, a fennmaradt példányt pedig a Porsche család használta, egészen 1949-ig. Később eladták, és az 1950-es években versenyeztek vele. Azóta már a negyedik gazdájánál van, aki úgy döntött, az RM Sotheby's-t bízza meg az eladással.
Azt egyelőre megbecsülni is nehéz, hogy mennyit érhet az autó, de pillanatnyilag csupán két ilyen létezik, és a másik, a Porsche múzeumé csupán korhű másolat. Így végtelenül egyszerű műszaki megoldásai ellenére nem kizárt, hogy dollár-milliókat adnak majd érte a nyári árverésen, Montereyben.