Lassan, de a Seatot is elérte az elektromosautós divathullám. Anno ők is megpróbálták eladni a Volkswagen Up-ot Mii néven és minimálisan átfaragott dizájnnal. Viszont itt most egy saját villanyautóról van szó, még akkor is, ha az elektromos platform az anyacégtől jön. Az új Seat El-Born ráadásul nagyon hasonlít a Volkswagen egyik villanyautó tanulmányára, az I.D. Hatchre.
Az egész autó legkülönlegesebb része, a hűtőrács, ami nincs. Háromszögmintás, de zárt orr-részt kapott, ami a lökhárítóban és a C oszlopban visszaköszön. A felnik nagyon futurisztikusak, és mint az már sok tanulmánynál kiderült, valószínűleg sokkal szolidabb formában találkozunk majd velük a végleges modellen. Ha az autó arányait félretesszük, néhány elemében emlékeztet a Model 3-ra, ami a Tesla legújabb és legkisebb villanyautója jelenleg.
A közölt teljesítményadatok viszont nagyon ígéretesek. WLTP szabvány szerint az El-Born 420 kilométer megtételére lesz képes, ráadásul gyorstöltővel 47 perc alatt tölthetjük majd 80 százalékra az akkumulátorokat. Ezek egyébként 62 kWh kapacitásúak, és egy lusta szabályzón keresztül 204 lóerős villanymotorokat látnak el árammal. Az autó 7,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami nem kimagasló, főleg nem a villanyautók közt, viszont valószínűleg ezzel lehet összehozni a kedvező hatótávot.
A belteret nem bonyolították túl, mindössze két tablet és néhány gomb vezérli az autó összes funkcióját. Az egyik a műszeregységet helyettesíti, a másikról pedig a fedélzeti kényelmi eszközök lesznek elérhetőek, mint a: hűtés-fűtés, rádió, telefon és a többiek. A Seat villanyautóját a 2019-es genfi autószalonon már megmutatták a nagyközönségnek, viszont azt ígérik, hogy 2020 elején gyártásba kerül. Az ára valahol 9 és 11 millió forint között lesz, amivel jó eséllyel lehet komoly konkurencia a Nissan Leafnek, és a kicsit drágább BMW i3-nak.