Már több, mint egymillió töltőoszlop működik Kínában
A kínai nemzeti energiahivatal Pekingben jelentette be, hogy 2019 júniusának végére a villanyautó töltőoszlopok száma elérte az egymilliót Kínában. A hatalmas szám nem véletlen, igény bőven van egy ekkora hálózatra; csak tavaly 1,25 millió plug-int, vagy tisztán elektromos autót adtak el az országban.
A kínai villany-bumm egészen elképesztő méreteket kezd ölteni. A világon jelenleg közlekedő 250 millió elektromos kétkerekű 99 százaléka Kínában zümmög, de a négykerekűek terén is elképesztő ütemben nyer teret az elektromos közlekedés. A helyzetet jól szemlélteti, hogy jelenleg több, mint száz villanyautó gyártással foglalkozó vállalat működik az országban, ami nem is csoda, tekintve, hogy nagyjából 60 milliárd dollárral támogatta a kormány az utóbbi évtizedben a szektort.
Érdekes adalék, hogy a villanyautózás terjedését jelenleg leginkább visszafogó szűkös akkumulátoripar működéséhez szükséges alapanyagok piacát különböző becslések szerint 50-77 százalékban Kína uralja. Ennek fényében nem csoda, hogy az európai gyártók is igyekeznek mindenben alkalmazkodni, hogy elég aksihoz juthassanak.