Már taxit is gyártana a Kalasnyikov
A Kalasnyikov név elsősorban még mindig az AK gépkarabélyokkal kapcsolódik össze a fejekben, pedig a Kalasnyikov Konszern jóval több mindennel foglalkozik manapság.
A név mögött elsősorban az egykori Izsevszki Gépgyár áll, amelynek még mindig a fegyvergyártás az elsődleges profilja. De a Kalasnyikov ezen felül készít mindenféle mást is, drónoktól hajókon át lánctalpakig. Szárazföldi járműfejlesztéssel is próbálkoztak: mutattak már elektromos motorkerékpárt, tavaly pedig egy hibrid katonai kvadot is kiállítottak, OV-2 néven. Ám most úgy néz ki, a polgári járműgyártásba is beszállna az állami többségi tulajdonban levő cég, méghozzá egy zárt. elektromos kvad-szerűséggel.
Elsősorban taxinak szánnák a fura kis négykerekűt, amely üresen csupán 650 kilogrammot nyom, a 1,5 méter széles, 3,4 méter hosszú és 1,7 méter magas. A hajtását állítólag egy 50 kW-os, azaz 68 lóerős villanymotor végzi, a végsebessége viszont csupán 80 km/h. Ennél több elvben nem kell, legalábbis városban, ahová a járművet szánnák, viszont alighanem ez is kell hozzá, hogy kijöjjön a 150 km egy töltéssel.
Az UV-4 nevű szerkezetet egyébként Moszkvában, a hetedik Eurázsiai Nemzetközi Taxifórumon állították ki, ám a gyártással vagy az árazással kapcsolatos információkat egyelőre nem közöltek. Azt viszont tudjuk, hogy a taxiüzemeltetőkön kívül elsősorban autómegosztó szolgáltatásokra számítanak, mint érdeklődőkre, és olyan cégekre, amelyek nagy területű telephelyek bejárásához keresnek megfelelő eszközt.