A Chevrolet is új villanyautón dolgozik
A divatot követve a General Motors is egy hobbiterepjáró-féleségbe épít elektromos hajtásláncot, bár a fotók alapján ez is inkább tekinthető magas családi autónak, mint bármi másnak.
Egyelőre annyi biztos, hogy a Chevrolet Menlo nevű típus először Kínában mutatkozik be, ott is tervezték és ott is gyártják majd, bár nem zárható ki, hogy később másutt is elérhető lesz. Bár hivatalosan még nem mutatták be a típust, valószínűleg a hosszadalmas, és nem feltétlenül bizalmasan kezelt engedélyezési eljárás miatt egy csomó adat más most is ismert.
Így az sem titok, hogy a hossza 4,67 méter, a szélessége 1,81 méter, a magassága 1,51 méter, a tengelytávja pedig 2,66 méter lesz. A hajtáslánc egy 150 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorból és egy 35 kWh-s akkucsomagból áll, és ez az NEDC ciklus szerint állítólag épp 300 km-re lesz elegendő, ami a valóságban inkább 220-230 km-es hatótávot jelenthet egy töltéssel.
A Menlo azoknak az új generációs villanyautóknak az egyik tipikus képviselője, amelyekből Kínában egyre több várható, miután érvénybe lépett az a szabály, hogy az eladott autók kötött hányadának elektromosnak vagy másféle környezetbarát hajtásúnak kell lennie. Az idén a kötelező arány még csupán 10%, de ez a következő években nő majd, azaz minden gyártó, amely nem szeretné a nyeresége zömét bírságként kifizetni az államnak, kénytelen lesz elérhető árú villanyautókat fejleszteni.
Egyelőre nem tudni, hogy a GM akár a Menlo, akár más modell révén felbukkan-e a belátható jövőben Európában – ami azt illeti, az Opel eladása után erre nem látszik sok esély – az viszont egyértelmű, hogy az Egyesült Államok mellett Kínában is igyekeznek megmaradni a nagyobb piaci szereplők között.