Megjött a Lotus közel 2000 lóerős szupersportautója
Nem nagyzolt a Lotus, amikor nagy dobást ígért: a legerősebb hajtás és a legerősebb töltés is az Evijáé. Ja, és kilenc másodperc alatt gyorsul háromszázra.
Éppen csak megszületik, máris sokszereplős lesz a villanyos csúcssportautók mezőnye. A Rimac egy ideje már itt van, de úton van már az új Tesla Roadster, a Porsche Taycan és a Lotus Evija is. Na meg jön a semmiből egy új szereplő, a Drako GTE, ő itt:

Úgy tűnik, ezer lóerő alatt ma már ciki elektromos sportautót gyártani. A feleslegességig túltolt teljesítményhajszát a Lotus nyerheti a kétezer lóerősre ígért Evijával, de a Drako se szerénykedik: rögtön egy 1200 lóerős sportautóval szállnak be az autóiparba. A manufaktúra mögött kaliforniai üzletemberek vannak, névadója konkrétan Dean Drako vállalkozó. A GTE-t nem a nulláról kellett felépíteniük. A Fisker Karma alapjait használják, arra építettek ezt a Karmára enyhén hajazó saját kasznit és tettek bele saját hajtást.
Az 1200 lóerő nem kevés, de amiben a GTE-t brutálisra hangolják, az a nyomaték lesz: 8800 Nm a kulcsadat a Drako szerint. Mindehhez egy 90 kWh-s akkumulátorcsomagja van, ez táplálja a kerekenkénti egy, azaz összesen négy villanymotort. A készítők nem lőttek még el minden infót, de a végsebesség már publikus: 330 km/h. A műfajban legfontosabb gyorsulási érték még nem ismert, arra viszont nagyon büszkék, hogy az algoritmusuk akár egy ezred másodpercenként újraszámolja, melyik kerékre mennyi nyomatékot osszon.
Belülről egyelőre csak egy fotót közöltek, azt is a középkonzol karbonlapjára pakolt kapcsolókról. Ez ugyan még hozza a klasszikus pályaautós hangulatot, de ezen felül állítólag bőrkárpittal, Alcantarával és rengeteg érintő képernyővel fojtogat bent a luxus. A felfüggesztést az Öhlins, a fékeket a Brembo adja. Egy fontos paraméter még van: a GTE legfeljebb 150 kW-os töltővel lesz tölthető.
A jövőre ígért GTE ára nem szerény, 1,25 millió dollárért (360 millió forint) adják majd a 25 darabos széria darabját. Oké, hogy ritkaság lesz, de az ennnél sok szempontból jobb kategóriatárs Tesla Roadster ennek töredékébe, 200 ezer dollárba kerül majd.
A Tesla új sportkocsija jobban megy majd, mint bármi más
Százra 1,9, százhatvanra 4,2 másodperces gyorsulási időt ígérnek, a végsebesség pedig 400 km/h felett lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
