Kamunak tűnik, de nem az a Mercedes Teslája
A Mercedes legnagyobb frankfurti dobása a Vision EQS tanulmány, melyet most láthatott először élőben a közönség. Könnyedén írnám, hogy odaléptem hozzá és jópofa bullshit az egész, de az autó lábon jött, vezethető, látszólag minden fontos szerve működik, sőt, nyilvánosak a legfontosabb műszaki adatai is.

Az EQ-sorozat a Mercedes részben vagy teljesen elektromos hajtású autóit gyűjti egy név alá. Ide tartoznak a plug-in hibridek, mint a tegnap taglalt A és B osztály, a már kapható EQC SUV, és ide sorol majd be az EQS is, ha kikerül a nevéből a félkész állapotra utaló Vision előtag.
Érdekes, korszakalkotó Mercedesek
Az egyik vagány, de bevered a fejed beszálláskor; van vicces bakancsforma, hathengeres dízel és élhető hibrid is.
Ez az autó egy ötméteres, elektromos hajtású luxuslimuzin előképe a hagyományos S osztály színvonalán. A kornak megfelelően tengerből pecázott műanyaghulladékból szőtt textil-tetőkárpittal, PET-palackból készített beltéri burkolatokkal és nappabőrnek álcázott műbőrrel készül, hagyományos műszerfal helyett egyetlen, organikus formájú kijelzőcsoport kúszik végig a két első ajtó közt. Négy, különálló ülése és a beltér elrendezése árulkodó: így nem lesz piacképes a végleges verzió, ennek ellenére jó belenézni, mert itt látszik, milyen művészi alakzatokat képesek létrehozni az autólakberendezők, amikor nem zaklatják őket az ergonómusok.
A Vision EQS-t elöl és hátul egy-egy villanymotor hajtja, a nyomatékelosztást elektronika felügyeli, a motorok összteljesítménye 350 kilowatt (476 lóerő), legnagyobb forgatónyomatékuk pedig 760 newtonméter. A nyilván minimum 2,5 tonnás óriáskavics 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométeres sebességre.
Ezekkel a paraméterekkel ugyan még nem lép a Tesla Model S lábára, de az igazi szenzáció a 100 kilowattóra kapacitású akkunak köszönhető hatótávolság, amely a fejlett energiagazdálkodási rendszerrel 700 kilométer a WLTP-szabvány szerint, miközben gyorstöltéssel húsz perc alatt nyolcvan százalékra lehet tornázni az akkumulátorokat.
Az autó farán 229 kör nélküli, világító Mercedes logó képez szabadon variálható zárófényeket, ezek programozásával oldják meg az irányjelzést és a többi kötelező funkciót, az orrán pedig 188 további fénydióda rejtőzik a kikapcsolt állapotban teljesen fekete hűtőmaszk mögött. Ezeket két holografikus vetítőrendszerrel ellátott fényszórótest fogja közre az úgynevezett digitális lámpatestekben. Nagyon érdekes látvány az egész, remélem, a videó átadja valamennyire!
Miközben minden gyártó a részben vagy teljesen önvezető rendszerek fejlesztésén pörög, a Vision EQS esetében a Mercedes leteszi a garast a hagyományos vezetési élmény mellett. Ezért bár az autó a nemzetközi besorolás szerint már a mostani állapotban is képes a hármasszintű "önvezetésre", vagyis csekély beavatkozási igénnyel közlekedhet, és ez a képesség a meglévő hardverrel tovább fokozható a szoftverkörnyezet fejlődésével, az aktív futómű és a bődületes teljesítmény most még elsősorban az élményszerzést szolgálja.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
