Az Audi is megosztaná villanyautó-alapjait
Bár első ránézésre szokatlannak tűnhet, hogy a Volkswagen-csoport legdrágább fejlesztéseit egyszerűen felkínálja a konkurenciának, az üzleti érdek kívánja ezt.
Az Audi villanyautó-fejlesztéseit felügyelő Ulrich Widmann beszélt ezekről a tervekről, sőt, és azt mondta, látják a fogadókészséget. „Egyelőre tárgyalunk. Ám egyszerűen nincs más út, sem gazdasági, sem környezetvédelmi szempontból: csak a technológia megosztásával, így a gyártás gazdaságosabbá tételével érhetjük el, hogy az elektromos autók teret nyerjenek.” - mondta.
A tárgyalópartnereket egyelőre nem nevezte meg, de természetesen azonnal megindult a találgatás. Egyesek úgy vélik, hogy olyan kisebb márkák jöhetnek szóba, mint az Aston Martin, a McLaren vagy a Maserati. Mások szerint az sem lehetetlen, hogy a legnagyobb konkurenseknek, a BMW-nek és a Mercedesnek is átadnák az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE platformot, így segítve elő, hogy az alkatrészek gyártása minél hamarabb elérhesse a gazdaságilag optimális szintet.
Az Audi, illetve a VW-csoport persze házon belül is igyekszik a villanyautó-alapjait minél szélesebb körben alkalmazni. Csak az Audinál húsz tisztán elektromos, és legalább tíz részben elektromos hajtású modellt terveznek bemutatni 2025-ig, és a PPE platformot a Porsche és a Bentley is biztosan alkalmazza majd, de ez önmagában aligha lenne elég a megfelelő gyártási mennyiség eléréséhez.
Korábban a kisebb és olcsóbb autókhoz kifejlesztett MEB platform kapcsán is hasonló nyitottságot mutatott a Volkswagen, és első partnere már most megvan: a Ford egy elektromos személyautót már biztosan kifejleszt a VW által biztosított alapokra.