Karaktert váltott a Hyundai csúcsmodellje
Ritkaság, hogy teljes stílusváltást hozzon egy egyszerű modellfrissítés, ráadásul egy sikeres modell esetén, de a Hyundai Grandeur esetében épp ez történik.
A Hyundai egyre kevesebb piacon forgalmazza legnagyobb modelljét. Az ötméteres Grandeur szedán legújabb generációját már Észak-Amerikában sem mutatták be, tekintettel a hagyományos személyautók iránti kereslet drámai csökkenésére, viszont Dél-Koreában még mindig keresett típus: bőven 100 ezer példány felett fogy belőle éves szinten.
Épp ezért meglepetés, hogy a 2016 óta kapható modell félidős modellfrissítése kapcsán úgy átrajzolták az autó elejét és hátulját, hogy az anyja sem ismerne rá. Míg az eddigi stílus visszafogott volt és hagyománytisztelő – a nagy hűtőrácstól az összhatás egy kicsit talán Audi jellegű volt – az új Grandeur rombuszmintás orra minden, csak nem szokványos. A hűtőrács és a fényszórók nem is válnak el igazán: hogy hol kezdődik az egyik, és hol végződik a másik, az csak akkor válik egyértelművé, ha világítanak az autó lámpái.
A modellfrissítésektől szokatlan módon még az autó tetején és az oldalablakok sziluettjén is változtattak, és az autó műszerfala is megújult, így a képek alapján simán azt mondanánk, hogy új modellről van szó.
A magyarázat az lehet a komplett stílusváltásra, hogy a Hyundai Dél-Koreában is igyekszik felszámolni az átfedést a Hyundai és a prémium-márka, a Genesis kínálata között, és a Grandeur eddig túlzottan is emlékeztetett a Genesis kisebb modelljeire.
Műszaki szempontból persze nincs jelentős eltérés az eddig gyártott változathoz képest: 2,5 literes négyhengeres vagy 3 literes V6-os benzinmotorral lesz kapható a típus. Emellett lesz hibrid hajtású változat 2,4 literes négyhengeres benzinmotorral és 38 kW-os villanymotorral, illetve kínálják a hathengerest gázüzemű (LPG-s) változatban is.