Roger Penske megvette az Indycar sorozatot
Roger Penske elsősorban csapattulajdonosként vált világszerte ismertté, méghozzá az 1980-as és 90-es évek CART sikerei kapcsán. Ugyanakkor sikeres üzletember is, aki mostanra hatalmas vállalatbirodalmat épített. Így most felvásárolhatta az Egyesült Államok legismertebb, együléses versenyautók számára rendezett versenysorozatát, amelyben eddig is részt vett a csapatával.

A híres Indianapolis-i versenypálya a Hulman család kezében volt 1945 óta, ők döntöttek most úgy, hogy további anyagi lehetőségek híján eladják a pályát és az Indycar szériát. A vásárló a Penske Entertainment, Roger Penske egyik kevésbé ismert cége. Összesen ennyit lehet tudni hivatalosan, a megegyezés részleteiről nem beszélt senki.
Egyelőre a 82 éves Roger Penske terveiről sem tudni sokkal többet, bár a cégtulajdonos egyben megszállott rajongója az Indycar-nak. Azt mondja, tisztában van a lehetőséggel, és élni is kíván vele. „Ahogy körülnézek ezen a területen, arra gondolok, hogy a világ szórakoztatási fővárosát Indiana államba hozhatnánk... Be fogunk fektetni itt, szeretnénk, ha mindez növekedésnek indulna.” - mondja.
Penske kapcsolata a versenysorozattal és a pályával nagyon régi. Azt mondja, rajongása akkor született, amikor 1951-ben az édesapjával a helyszínen nézték meg az Indy 500-at. Csapattulajdonosként 1972-ben nyert először ugyanitt, és azóta még 17 alkalommal szerezték meg az ő pilótái a kupát.
Az ötletek szintjén állítólag már sok minden felmerült: Penske újabb szereplőket szeretne bevonni az Indycar bajnokságba, amely jelenleg a Honda és a Chevrolet márkák háziversenye. Emellett más versenyágakat is elhozna Indianapolisba: állítólag felmerült egy 24 órás verseny, és a Formula 1 visszacsábításának lehetősége is, de úgy néz ki, döntést még nem hoztak.
Egy biztos: a Penske csoport elég tőkeerős, hogy megvalósítsa a nagyobb befektetést igénylő terveket, és Roger Penske elég elkötelezett, hogy se az Indianapolis-i pályát, se az Indycar bajnokságot ne hagyja érdektelenségbe süllyedni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
