Egy villanyautó lehet a Bugatti alapmodellje
A Bugattinál egy ideje már napirenden van egy második modell bemutatásának lehetősége, de erre eddig nem került sor, legfeljebb az aktuális sportkocsiból készültek érdekes változatok, mint a Chiron alapján a Divo vagy a La Voiture Noire.
Ennek az egyik legfontosabb oka, hogy a Bugatti jelenlegi műszaki alapjaira, a W16-os turbómotorra és a hozzá tartozó hajtásrendszerre a 2000-es évek első felében egy vagyont költöttek, ami azóta sem térült meg. Az viszont, hogy a Bugatti szabvány Volkswagen alkatrészekre építsen valamit, a márka hírneve miatt nem került szóba. Egészen idáig.
A VW-nél ugyanis minden eddiginél többet szánnak villanyautó-fejlesztésre – a 33 milliárd euró egy jelentős részét ráadásul elektromos luxusmodellek kidolgozására költik majd – és ebből a márka vezérigazgatója szerint a Bugatti is részesülhet. „Alapjaiban változik az ipar, és nekünk ki kell aknáznunk a kínálkozó lehetőséget a továbblépésre.” - mondta Stephan Winkelmann.
Ez nyilván az Audi és a Porsche közösen fejlesztett elektromos padlólemezének, a PPE-nek a használatát jelentené, amely várhatóan könnyebben gyártható és sokoldalúbb lesz a Porsche Taycan J1 platformjánál, ugyanakkor eleve hasonlóan nagy teljesítményű modellek alapjának szánják. A szabvány platform természetesen sokkal olcsóbb gyártást tenne lehetővé, mint a mostani szuperkomplikált Bugatti-alapok, hasonló menetdinamika mellett. Így még az egymillió euró alatti árral együtt is több hasznot hozhat egy elektromos Bugatti, mint a 2,7 millió eurós Chiron sportkocsi.
Winkelmann szerint még folynak a megbeszélések a VW vezetésével, de aligha említette volna a lehetőséget, ha az nem lenne komoly.