A VW az egyik utolsó cég, amely még kitart a teljes egyterű-kínálat mellett: hiába csökkentek az eladások, a Golf Sportsvan, a Touran és a Sharan révén három modellt is a kínálatban tartanak. Ám úgy néz ki, a csökkenő eladások miatt ez már nem lesz így sokáig.
Arno Antlitz, a márka pénzügyi igazgatója egyelőre nem beszélt határozott döntésről, csak arról, hogy már megérett a helyzet, hogy megvizsgálják, valóban meg kell-e tartani mindhárom típust. Az eladások azonban, ha csökkennek is, egyelőre nem igényelnek azonnali beavatkozást. A Touranból már 69 ezer elfogyott az év első 11 hónapjában, ami 14%-os csökkenés ugyan, de így is bőven elég, hogy a típust haszonnal gyárthassák tovább. A Sharan iránti kereslet pedig még nőtt is 1,7%-ot, és mivel a bő 20 ezer eladott példányhoz majdnem ugyanennyi, műszakilag azonos Seat Alhambra is járult, igazából ez a modell sincsen veszélyben. A leggyengébbnek a Golf Sportsvan helyzete látszik: ezt 26%-kal vették kevesebben az idén, mint tavaly: 40 ezer fogyott belőle, és mivel ezen jóval kevesebb a haszon, mint a Sharanon, talán ez lehet az első az egyterűek közül, amely utód nélkül eltűnhet a kínálatból.
Az utóbbi években az egyterűek iránti kereslet drámai csökkenést mutatott, ezért számos gyártó ki is vezette az ilyen modelleket, elsősorban a szabadidő-autók javára. A hangsúlyeltolódás a VW-nél is érezhető: a Tiguanból például 245 ezer, a T-Roc-ból pedig 193 ezer fogyott január és november között, azaz jelenleg a hagyományos személyautók mellett ezek a cég legnépszerűbb modelljei Európában.