A Ford hasonló, hagyományos hibrid rendszert épít a két egyterűbe is, mint amilyet a Kuga kapott, a cél a szén-dioxid-kibocsátás érezhető csökkentése.
Míg a legtöbb gyártó kivonul az egyterűek kategóriájából, a Ford egyelőre kitart a nagyobb modellek mellett, sőt, az S-Max és a Galaxy hamarosan új hibrid hajtásrendszert is kap. A benzin-elektromos Fordokhoz való akkumulátorok gyártására épp most állítanak fel két új gyártósort a cég spanyol üzemében mintegy 42 millió euró befektetéssel, ennek kapcsán derült ki, hogy nem csak a Kugába építenek ilyen hajtást, de a két buszlimuzinba is.
Egyelőre annyit árultak el, hogy a 200 lóerős és 210 Nm csúcsnyomatékú hajtás ugyanarra a 2,5 literes, Atkinson ciklusú négyhengeres szívómotorra épül, mint a Kuga esetében, a cél pedig a 140 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás elérése lenne. A hibrid egyterűek állítólag képesek lesznek tisztán elektromos üzemmódban működni, de azt nem tudni, hogy milyen hatótávval, illetve sebességgel.
Nem tudni, hogy a Ford meddig tart ki a két nagy egyterű gyártása mellett, de a friss befektetés arra enged következtetni, hogy a Galaxy és az S-Max néhány évet még biztosan maradhat.