Óriási visszahívást hirdet a Toyota
A Toyota valószínűleg nem az utolsó gyártó, amely egy hibás légzsák-vezérlő elektronika miatt kénytelen 3,4 millió autót visszahívni.
A hibás alkatrészt, amely a légzsákok beindításáért felel, a TRW nevű beszállítótól vásárolta a Toyota – amely mostanra a ZF Friedrichshafenhez tartozik – és a vizsgálatok azt mutatják, hogy ez a szerkezet nem kapott megfelelő védelmet az elektromos zaj ellen, ami autóbalesetek során nem ritka. Így több olyan baleset is előfordult, ahol a légzsákok egyszerűen nem nyíltak ki.
Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége, az NHTSA eddig nyolc halálesetet hozott összefüggésbe ezzel a hibával, amelyek közül többen is Toyota volt az érintett jármű, bár más gyártók is alkalmazták a TRW vezérlőegységét.
A korábbi vizsgálatok szerint akár 12,3 millió autó is érintett lehet az ügyben, mivel a Toyota mellett a Fiat Chrysler, a Honda, a Hyundai, a Kia és a Mitsubishi is beépítette a hibás vezérlőt saját autóiba. Ezek közül eddig a Fiat Chrysler hívott vissza közel kétmillió autót, a Hyundai illetve a Kia pedig további egymilliót.
A Toyota visszahívása egyébként nemzetközi szintű, és bár a hibás autók zöme, 2,9 millió az Egyesült Államokban fut, durván félmillió jutott a világ más részeire is.