Nissan: költségcsökkentés jön, tabuk nélkül
A Nissan veszteséges negyedéve után joggal merül fel a kérdés, hogy mit tervez a vezetőség a nyereséges működés visszaállítása érdekében. Az új vezérigazgató, Makoto Uchida szerint még dolgoznak az akcióterven, de nem válogatnak majd az eszközökben, hogy elérjék a célt.
Uchida nincs egyszerű helyzetben: csak december óta vezeti a Nissant, de már neki kellett felelni a türelmetlen részvényesek kérdéseire a Tokióban összehívott rendkívüli közgyűlésen. A veszteséggel zárt negyedév és az osztalék csökkentése miatt leginkább arra voltak kíváncsiak a befektetők, hogy milyen konkrét lépéseket tervez a Nissan.
Uchida erre annyit tudott mondani, egyelőre konkrétumok nélkül, hogy már hozzákezdtek a költségek csökkentéséhez, elsősorban az Egyesült Államokban, és hogy májusban nyilvánosságra hozzák a részletes terveket is, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségen belüli egyeztetéseket követően. Arról azért igyekezett biztosítani a részvényeseket, hogy mindent megtesznek: azt ígérte, a költségcsökkentés terén nem lesznek számukra tabuk. Emellett hangsúlyozta azt is, hogy olyan lépéseket terveznek, amelyek hosszabb távon is működhetnek.
A Nissan az eladások jelentős csökkenése miatt évek óta gyengülő pénzügyi eredményeket produkál, ám az előző negyedévben fordult elő évtizedek óta először, hogy veszteséges volt a cég. Úgy tűnik, rövidebb távon elbocsátásokkal és gyárbezárásokkal tudnak javítani a helyzeten, de hosszabb távon a kínálat frissítése és átalakítása jelenthet megoldást, olyan módon, hogy a Nissan modelljei jobban illeszkedjenek a kereslethez.