A nagy hasmagasság csodákra képes terepen, ahogy az összkerék-hajtás is, de hogy mindennek utcai gumikon, egy 800 lóerőre felpumpált V8-assal kombinálva mi értelme lehet, azt ne kérdezzék.

Tulajdonképpen az őrült G osztályos összeállításunkba is nagyszerűen illett volna a Brabus 800 Adventure XLP nevű szerzet, amely a német tuningcégtől megszokott módon ismét azokat célozza, akik mindenből a legtöbbet akarják, bármi is legyen az ára.
A lényeg, hogy ezúttal az új G osztályból alakítottak ki platós változatot, amihez be kellett toldani az autóba fél métert középen, és további 19 centit hátul. Állítólag sikerült a karosszéria merevségének elrontása nélkül megoldani a feladatot, ami alighanem jelentős plusz súlyt jelent. Emellett meg is emelték az autót rendesen: a saját fejlesztésű portáltengelyes hajtással és nagy kerekekkel sikerült 49 centire növelni a hasmagasságot.
Mindennek talán lehetne is haszna, ha munkaterepjáróról lenne szó, de a 4 literes, ikerturbós, kerek 800 lóerőre felhúzott teljesítményű AMG V8-as ennek ellent mondani látszik. Az mondjuk igaz, hogy a 4,8 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra valószínűleg a legjobbak között van a két tonna feletti luxus-platósok világában, a végsebességet viszont érthető okokból 210 km/h-ra korlátozták. Nyilván nem szeretnék a Brabusnál sem, ha a vásárlóik sorra leesnének az útról.
A rövid platón egyébként egy Wingcopter drónnak épp elegendő helyet csináltak. Ezt a légijárművet kifejezetten nagyobb terhek szállítására találták ki: a 240 km/h-s végsebességű és 120 km hatótávú távirányítású eszköz olyan helyekre vihet tárgyakat, amelyeket más járművel megközelíteni sem lehet.
A Brabus 800 Adventure XLP önmagában is elég drága: 390 ezer eurótól (132 millió forint) indul az ára, sőt, aki az elsők között szeretne kapni belőle, annak a First Editiont kell rendelnie 576 ezer euróért (195 millió forint), ám a drónnal együtt lehet belőle igazi státuszjelző, azzal ugyanis 667 ezer euró (225 millió forint) az ára, méghozzá forgalmi adó nélkül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
