A nagy hasmagasság csodákra képes terepen, ahogy az összkerék-hajtás is, de hogy mindennek utcai gumikon, egy 800 lóerőre felpumpált V8-assal kombinálva mi értelme lehet, azt ne kérdezzék.
Tulajdonképpen az őrült G osztályos összeállításunkba is nagyszerűen illett volna a Brabus 800 Adventure XLP nevű szerzet, amely a német tuningcégtől megszokott módon ismét azokat célozza, akik mindenből a legtöbbet akarják, bármi is legyen az ára.
A lényeg, hogy ezúttal az új G osztályból alakítottak ki platós változatot, amihez be kellett toldani az autóba fél métert középen, és további 19 centit hátul. Állítólag sikerült a karosszéria merevségének elrontása nélkül megoldani a feladatot, ami alighanem jelentős plusz súlyt jelent. Emellett meg is emelték az autót rendesen: a saját fejlesztésű portáltengelyes hajtással és nagy kerekekkel sikerült 49 centire növelni a hasmagasságot.
Mindennek talán lehetne is haszna, ha munkaterepjáróról lenne szó, de a 4 literes, ikerturbós, kerek 800 lóerőre felhúzott teljesítményű AMG V8-as ennek ellent mondani látszik. Az mondjuk igaz, hogy a 4,8 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra valószínűleg a legjobbak között van a két tonna feletti luxus-platósok világában, a végsebességet viszont érthető okokból 210 km/h-ra korlátozták. Nyilván nem szeretnék a Brabusnál sem, ha a vásárlóik sorra leesnének az útról.
A rövid platón egyébként egy Wingcopter drónnak épp elegendő helyet csináltak. Ezt a légijárművet kifejezetten nagyobb terhek szállítására találták ki: a 240 km/h-s végsebességű és 120 km hatótávú távirányítású eszköz olyan helyekre vihet tárgyakat, amelyeket más járművel megközelíteni sem lehet.
A Brabus 800 Adventure XLP önmagában is elég drága: 390 ezer eurótól (132 millió forint) indul az ára, sőt, aki az elsők között szeretne kapni belőle, annak a First Editiont kell rendelnie 576 ezer euróért (195 millió forint), ám a drónnal együtt lehet belőle igazi státuszjelző, azzal ugyanis 667 ezer euró (225 millió forint) az ára, méghozzá forgalmi adó nélkül.