A brit Autocar értesülései szerint 12 éve először valódi újdonság bemutatására készül a Lotus. Az újdonság műszaki alapjai még az Evorától származnak, de a formaterv és a hajtásrendszer teljesen új lesz – ez utóbbi a Lotus első sorozatgyártású hibrid rendszere lesz.
Ha minden a tervek szerint halad, akkor még az idén bemutathatják az új sportkocsit, amely az Evija szupersportkocsi, és a többi Lotus közé érkezik. A típusról egyelőre annyi szivárgott ki, hogy V6-os motorja és hibrid hajtáslánca lesz, a teljesítménye pedig bőven 500 lóerő felett lesz.
A típus alapjául még az Elise és az Evora egyszerű alumínium-profilokból összeállított vázának egy változatát használják majd, de valószínű, hogy ez lesz az utolsó ilyen autó. A Geely állítólag épp egymilliárd font feletti összeget költ egy új, szegecselt alumínium platform és a hozzá tartozó gyártási rendszer kialakítására, amellyel a következő évek során elkezdhetik leváltani a jelenlegi modellpalettát, az évente elkészíthető autók mennyiségét pedig évi 1500-ról 5000-re emelhetik.
A kétezer lóerős, elektromos Evija típust leszámítva, amelyből mindössze 130 példány készül, ez lesz a Lotus legerősebb és legdrágább modellje, hiszen eddig a csúcsot az Evora 410 lóerős változata jelentette.