A GTS korábban sportos hangú, keményre hangolt Cayenne-eket jelölt, először érces hangú szívó V8-asokkal, amelyek helyett 2015-től biturbó hathengerest alkalmaztak. A harmadik generáció azonban ismét motorváltást hoz: a GTS mostantól megint nyolchengeres lesz, igaz, már turbófeltöltővel.
A Cayenne-nek ebbe a változatába a VW csoport más modelljeiből jól ismert négyliteres V8-as turbómotor kerül, méghozzá egy kifejezetten visszafogott kivitel, 460 lóerő csúcsteljesítménnyel. Így a motor papíron csupán 20 lóerővel kínál többet, mint a Cayenne S háromliteres V6-os turbómotorja, annak ellenére, hogy ugyanezt a blokkot a Porsche 550, a Lamborghini az Urusban 650 lóerővel is kínálja.
Egy utcai autóba persze ez is feleslegesen nagy teljesítmény, amit a 4,5 másodperces gyorsulási idő is jelez 100 km/h-ra. A típus végsebességét 270 km/h-ra állították be.
Ahogy a korábbi GTS-ek esetében, a teljesítmény mellé itt sportosabb hangulat is jár, mint a többi Cayenne-ben. Erről többek közt a 2 centivel leültetett, aktív csillapítású futómű és a nyomatékvektorozó hajtás gondoskodik, ami itt az alapfelszereltség része. Emellett 21-es kerekeket, sportos hangú kipufogórendszert, légrugózást, aktív hátsókerék-kormányzást és kerámiatárcsás fékeket is kínálnak az autóhoz, de ezeket már felárért lehet megkapni. Belül alumínium dekorációkkal, Alcantara kárpitokkal és persze jól látható GTS logókkal igyekeztek némi versenyautós atmoszférát teremteni.
Németországban már rendelhető a Cayenne GTS, mind normál ötajtós, mind kupé karosszériával. Az előbbi alapára 114 ezer, az utóbbié 118 ezer euró felett indul, az első példányokat pedig július folyamán adják majd át.