Az amerikai biztosítótársaságok által működtetett IIHS városi gázolásos balesetek adatait vizsgálva jutott arra a következtetésre, hogy a világszerte gyors ütemben terjedő magas építésű autók – terepjárók, szabadidő-autók, pickupok – nagyobb eséllyel okoznak halálos sérülést, mint a személyautók.
Az elemzés szerint sokkal nagyobb eséllyel okoztak az ilyen járművek medencecsont- vagy a mellkas-környéki a sérüléseket, amelyek gyakrabban váltak végzetessé 30 km/h feletti sebességnél, mint a személyautók okozta sérülések. Az IIHS szakemberei ugyanakkor további vizsgálatokat tartanak szükségesnek, mivel az elemzést viszonylag kis mintán, három Michigan állambeli város baleseti adatain végezték el.
Az intézet egyértelműen azt igyekszik kideríteni, hogy a szabadidő-autó jellegű, magasabb típusok mennyivel növelik a súlyos balesetek kockázatát. Ez a biztosítók számára elég lényeges ismeret, hiszen a legtöbb, balesetekkel kapcsolatos egészségügyi költséget az Egyesült Államokban, állami egészségbiztosítás híján a biztosítótársaságoknak kell állniuk.