Amerikai autómárkákkal a legkevesebb a baj?
Ahogy minden évben, az idén is összeállította a J.D. Power a személyautókra vonatkozó kezdeti minőségi felmérését, amely a amerikai új autók első 90 napban jelentkező problémáit összesíti, bő 87 ezer kitöltött kérdőív alapján.
A felmérés eredménye sok tekintetben meglepő: a vizsgált autómárkák közül a Dodge, a Kia, a Chevrolet. a Ram és a Genesis alkotta az élmezőnyt, míg az olyan presztízsmárkák, mint a BMW, a Mercedes, a Volvo vagy az Audi, bőven az iparági átlag alatt teljesítettek. Az átlagérték egyébként száz autóra vetítve 166 hiba, a Dodge és a Kia 136 hibával lett holtversenyben első, míg a sereghajtó Land Rover 228 ponttal az utolsó lett – legalábbis azok közül a márkák közül, amelyek hivatalosan részt vehettek az összehasonlításban. A Tesla ugyanis nem járult hozzá, hogy szerepeltessék a felmérésben abban a 15 államban, ahol ez kötelező. Ugyanakkor a maradék 35 államban gyűjtött adatok alapján a felmérés készítői szerint a kaliforniai gyártó autói messze a legproblémásabbak, legalábbis új autóként: 250 hibát számoltak össze 100 autóra vetítve.
Az eredmények egyébként jól rímelnek a J.D. Powernek arra a korábbi megállapítására, hogy a hibák nagy részét a fedélzeti informatikai rendszerek – úgy általában a programokkal működő részegységek – okozzák. Ez magyarázza a prémium-gyártók mélyrepülését a statisztikákban: a drágább autókban komplikáltabb fedélzeti rendszereket alkalmaznak, amelyek így több hibát is produkálnak, mint az egyszerűbb modellekben használtak. Ide vezethetők vissza az olyan jelenségek is, mint hogy a Dodge a legjobb hibaszámmal végzett a lista élén, miközben az FCA másik amerikai személyautó-márkája, a Chrysler a sereghajtók közé került, 189-es hibaszámmal száz autóra vetítve.