Áttervezték a Bentaygát, íme az eredmény
A Bentayga már nem fiatal, és 2015-ös bemutatása óta ráadásul sokkal több lett a vetélytárs: megjelent a Rolls-Royce Cullinan, a Lamborghini Urus és az Aston Martin DBX, amelyek mind hasonló vastagságú pénztárcákra céloznak, mint a Bentley terepjáró.
A válasz egyelőre egy alapos frissítés lett: az autó látványosan szélesebb, és 3 centivel magasabban kezdődő hűtőrácsot kapott, nagyobb alsó légbeömlőkkel. Látványnak ez sem teljesen új, az aktuális Continental GT sémáját követi, de kétségtelenül agresszívabb fellépést kölcsönöz a Bentaygának. Emellett egy centivel keskenyebbre vették az első sárvédőket, miközben egy centivel kifelé hozták a hátsó kerekeket, amivel a márka vezető tervezője, Stefan Sielaff szerint ugyan nem lettek népszerűek a gyári mérnökök körében, viszont sokat javítottak az autó kiállásán.
A frissítés kapcsán ideiglenesen egyetlen motorra szűkül a kínálat, a 4 literes, 550 lóerős V8-asra, de azt ígérik, később a W12-es és a hibrid V6-os is visszatér a kínálatba, néhány kisebb változtatással. A hibrid modellbe például nagyobb akkumulátor kerül, így nőhet a tisztán elektromos hatótávolsága. Arról egyelőre nem tudni, hogy a 435 lóerős V8-as dízelt is megtartják-e – nem csodálkoznánk rajta, ha ez szép csendben eltűnne a választható lehetőségek közül.
A Bentley számára a Bentayga most a legfontosabb típus: ez adja az eladások 45%-át, ami 2019-ben 5232 autót jelentett, és a piaci trendeket nézve nem lenne meglepő, ha ez az arány később még inkább a luxusterepjáró felé tolódna.