Miközben a legtöbb autógyártó épp az elektromos autókra való átállásra költ viszonylag nagy vagyonokat, a Fiat Chrysler amerikai részlegénél sorra adják ki a mechanikus feltöltős V8-as motorral felszerelt modelleket. A 6,2 literes Hemi motorból utcai kivitelben is simán kihoznak bő 800 lóerőt, ehhez képest a Ram 1500 TRX pick-upba épített 712 lóerős változatot szinte megfojtották.

A nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerék-hajtással kínált platós, alvázas gép egyértelműen a sportos pick-upok királyának készült. Ugyanolyan brutálisan néz ki, mint a Ford F150 Raptor, csakhogy ezt bő 250 lóerővel több mozgatja. Nyilván nem is akárhogy, 4,5 másodperc alatt van meg a 60 mérföld óránként (96 km/h) és 12,9 másodperc alatt a negyed mérföld, 174 km/h-s átlépősebességgel.
Hogy egy picit még ijesztőbbnek hasson a csomag, ráadásul nem ültettek a futóművön, hanem még emeltek is vagy öt centit, hogy jobban menjen a terepjárás. Az adaptív lengéscsillapítás nélkül sem könnyű elképzelni, hogy ez a szerzet hogy nem esik le az útról nagyobb tempónál, amire nyilván képes.
A TRX-ből egyelőre csak egy indulószériát mutattak be, ami 702 példányt jelent. Egy-egy ilyen autó 69 995 dollárba kerül, ami abszolút értékben nem kevés – úgy 20,6 millió forintnak felel meg – de a teljesítményéhez és a képességeihez mérten kifejezetten olcsónak tűnik. És később valószínűleg készül belőle korlátozás nélküli változat is, jó eséllyel még olcsóbban.
Az igazi meglepetés azonban nem is ez, hanem hogy a Dodge és Ram márkák európai importőre – igen, ilyen is létezik – úgy döntött, hogy Európában is megpróbálkozik a típussal. Itt valószínűleg drágább lesz – akár a duplájába is kerülhet az amerikai változatnak a szén-dioxid-kibocsátási bírsággal, szállítási költséggel, vámmal, de az AEC Europe ügyvezetője szerint még így is komoly keresletre számítanak. Mondjuk az tény, hogy errefele még annyi konkurense sem akad a TRX-nek, mint az Egyesült Államokban: a legsportosabb pickupok errefele alig erősebbek 200 lóerőnél.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
