Miközben a legtöbb autógyártó épp az elektromos autókra való átállásra költ viszonylag nagy vagyonokat, a Fiat Chrysler amerikai részlegénél sorra adják ki a mechanikus feltöltős V8-as motorral felszerelt modelleket. A 6,2 literes Hemi motorból utcai kivitelben is simán kihoznak bő 800 lóerőt, ehhez képest a Ram 1500 TRX pick-upba épített 712 lóerős változatot szinte megfojtották.
A nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerék-hajtással kínált platós, alvázas gép egyértelműen a sportos pick-upok királyának készült. Ugyanolyan brutálisan néz ki, mint a Ford F150 Raptor, csakhogy ezt bő 250 lóerővel több mozgatja. Nyilván nem is akárhogy, 4,5 másodperc alatt van meg a 60 mérföld óránként (96 km/h) és 12,9 másodperc alatt a negyed mérföld, 174 km/h-s átlépősebességgel.
Hogy egy picit még ijesztőbbnek hasson a csomag, ráadásul nem ültettek a futóművön, hanem még emeltek is vagy öt centit, hogy jobban menjen a terepjárás. Az adaptív lengéscsillapítás nélkül sem könnyű elképzelni, hogy ez a szerzet hogy nem esik le az útról nagyobb tempónál, amire nyilván képes.
A TRX-ből egyelőre csak egy indulószériát mutattak be, ami 702 példányt jelent. Egy-egy ilyen autó 69 995 dollárba kerül, ami abszolút értékben nem kevés – úgy 20,6 millió forintnak felel meg – de a teljesítményéhez és a képességeihez mérten kifejezetten olcsónak tűnik. És később valószínűleg készül belőle korlátozás nélküli változat is, jó eséllyel még olcsóbban.
Az igazi meglepetés azonban nem is ez, hanem hogy a Dodge és Ram márkák európai importőre – igen, ilyen is létezik – úgy döntött, hogy Európában is megpróbálkozik a típussal. Itt valószínűleg drágább lesz – akár a duplájába is kerülhet az amerikai változatnak a szén-dioxid-kibocsátási bírsággal, szállítási költséggel, vámmal, de az AEC Europe ügyvezetője szerint még így is komoly keresletre számítanak. Mondjuk az tény, hogy errefele még annyi konkurense sem akad a TRX-nek, mint az Egyesült Államokban: a legsportosabb pickupok errefele alig erősebbek 200 lóerőnél.