Évek óta hallani a Mercedes SL fejlesztéséről, de ez az első alkalom, hogy néhány elejtett megjegyzésnél többet mutatnak az autóból. Az álcázás még elég alapos, de az autó arányai azért így is átsejlenek a fóliázáson.

Az SL-ről korábban annyit árultak el, hogy az AMG GT műszaki alapjaira építik, és – nyilván ennek is köszönhetően – könnyebb és sportosabb karakterű autó lesz, mint az elődje. Mindebből kevés látszik a képeken, sőt, inkább úgy néz ki, az újdonság szélesebb és hosszabb, mint az elődje. Az látszik, hogy a típus legkarakteresebb vonása, az aránytalanul hosszú orr talán még hangsúlyosabb, mint korábban bármikor, a viszonylag magasra húzott farrész viszont meglepő, már csak azért is, mert állítólag a Mercedes is vált az összecsukható kemény tetőről vászontetős kialakításra, aminek jóval kisebb a helyigénye.
Műszaki értelemben nem várhatók nagy újdonságok: valószínű, hogy itt is a 3 literes hathengeres soros turbómotor, illetve a 4 literes V8-as AMG változatait alkalmazzák majd, az előbbi a 350 és 450 lóerő közti tartományt fedheti le, az utóbbi pedig bőven 700 lóerő fölé is húzható, ahogy a legújabb AMG GT változat, a Black Series is bizonyítja. V12-es valószínűleg már nem készül az SL-ből sem – ez valószínűleg szép lassan el is tűnik a Mercedes kínálatából.
Itt a 730 lóerős AMG Mercedes sportkocsi
Az AMG GT Black Series gyorsabb, mint bármelyik korábbi rokona, és ez látszik is rajta.
Egy lényeges pont, amiben az SL és az AMG GT eltér egymástól, a helykínálat lesz. A Mercedes ezen a téren állítólag a Porsche 911-essel szeretne versenyezni, így lesz hátsó üléssor, igaz, csak jelképes, és az autó hangolását is úgy dolgozzák ki, hogy ne legyen fájdalmasan kényelmetlen a mindennapi használatban, ami a GT-ről nem mondható el.
A Mercedes várhatóan a jövő év elején mutatja be az SL következő generációját, de valószínű, hogy addig is lesznek még előzetesek hasonlóan az S osztályhoz, amelynek a bemutatását szintén vagy fél éves bevezető kampány előzi meg.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
