A Lucid Air prototípusait elég régóta mutogatják már, hogy senkit ne lepjen meg a forma. Kicsit semmitmondó, nagyon sima vonalú szedán karosszéria, amely aerodinamikai hatékonyságot sejtet, és hatékony is, legalábbis a világverő 0,21-es formatényező erre utal. És a burkolat alatt, mint kiderült, akár 1080 lóerő is dolgozhat, ami sok tekintetben a leggyorsabb villanyautóvá teszi az Airt.
Bár egyetlen modellt jelentett be a Lucid, természetesen itt is a skálázhatósággal igyekeznek minél szélesebb közönség igényeit kiszolgálni. Így lehetséges, hogy az ígéretek szerint lesz Air 80 ezer dollárért és 169 ezerért is, bár az előbbi nyilván semmiben nem lesz rekorder. A csúcsmodell viszont minden konkurensét agyonveri számháborúban is, ami nyilván jó néhány vásárlót hoz majd, azok közül is, akik emiatt vettek korábban Tesla Model S-t.
Az abszolút csúcsváltozat a Lucid Air Dream Edition névre hallgat: ebbe kerül az ezer lóerő feletti hajtás, ami 2,5 másodperces gyorsulást jelent 96 km/h-ra, 9,9 másodpercet negyed mérföldre, 270 km/h-s végsebességet, és a 113 kWh-s akkucsomagnak köszönhetően 810 km-es becsült EPA hatótávolságot. Természetesen ez is lesz a legdrágább, 169 ezer dollárt kérnek majd érte, ami kb. 51 millió forintnak felel meg.
A következő lépcső az Air Grand Touring, 800 lóerővel, 3 másodperces gyorsulással 96 km/h-ig, 10,8 másodperces negyed mérfölddel. Ez egyben a legnagyobb hatótávú változat, 832 km-t is megtehet egy töltéssel, az árát pedig 131 500 dollárban (közel 40 millió forint) határozták meg.
A harmadik lépcsőfok a Touring: ez 653 km-es hatótávot és 620 lóerős hajtásláncot kínál, 96 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul, negyed mérföldre pedig 11,4 másodperc alatt. Mindez 95 ezer dollárért (csaknem 29 millió forint) érkezik, ha minden a tervek szerint halad.
Lesz egy negyedik modell is, a sima Air, amelynek az adatait egyelőre nem közölték, csak annyit, hogy ez lesz a szálkásan fapados kivitel 80 ezer dollárért (24 millió forint). Ahogy a legtöbb hasonló vállalkozás esetében, itt is ennek a gyártása a legtávolabbi. A legnagyobb haszonnal kecsegtető, legdrágább változatokon van a legnagyobb haszon, így ezekkel indul a gyártás. A Lucid esetében a Dream Editiont ígérik 2021 tavaszára, a Grand Touringot 2021 közepére, a Touringot a jövő év végére, a sima Air pedig 2022 előtt biztosan nem kerül gyártásba.
Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy a Lucid időben érkezik-e ahhoz, hogy életben tartsa egyetlen, ráadásul ennyire drága típus, amikor lassan a nagyobb autógyárak is elkészülnek saját elektromos luxusmodelljeikkel. Küszöbön áll a hasonló karakterű Mercedes EQS bemutatása, jön az Audi E-tron GT és a BMW is beígért egy villanyos 7-est, és ezek az autók árban nagyjából oda várhatók, ahová a Lucid Air érkezik. A különbség az köztük, hogy míg a Lucidnak meg kellene élnie ennek az egy modellnek a gyártásából, a német luxusautó-gyártók akár veszíthetnek is minden egyes autón, ami nagy hátrány az új kaliforniai márka számára.