A Lucid Air prototípusait elég régóta mutogatják már, hogy senkit ne lepjen meg a forma. Kicsit semmitmondó, nagyon sima vonalú szedán karosszéria, amely aerodinamikai hatékonyságot sejtet, és hatékony is, legalábbis a világverő 0,21-es formatényező erre utal. És a burkolat alatt, mint kiderült, akár 1080 lóerő is dolgozhat, ami sok tekintetben a leggyorsabb villanyautóvá teszi az Airt.

Bár egyetlen modellt jelentett be a Lucid, természetesen itt is a skálázhatósággal igyekeznek minél szélesebb közönség igényeit kiszolgálni. Így lehetséges, hogy az ígéretek szerint lesz Air 80 ezer dollárért és 169 ezerért is, bár az előbbi nyilván semmiben nem lesz rekorder. A csúcsmodell viszont minden konkurensét agyonveri számháborúban is, ami nyilván jó néhány vásárlót hoz majd, azok közül is, akik emiatt vettek korábban Tesla Model S-t.
Az abszolút csúcsváltozat a Lucid Air Dream Edition névre hallgat: ebbe kerül az ezer lóerő feletti hajtás, ami 2,5 másodperces gyorsulást jelent 96 km/h-ra, 9,9 másodpercet negyed mérföldre, 270 km/h-s végsebességet, és a 113 kWh-s akkucsomagnak köszönhetően 810 km-es becsült EPA hatótávolságot. Természetesen ez is lesz a legdrágább, 169 ezer dollárt kérnek majd érte, ami kb. 51 millió forintnak felel meg.
A következő lépcső az Air Grand Touring, 800 lóerővel, 3 másodperces gyorsulással 96 km/h-ig, 10,8 másodperces negyed mérfölddel. Ez egyben a legnagyobb hatótávú változat, 832 km-t is megtehet egy töltéssel, az árát pedig 131 500 dollárban (közel 40 millió forint) határozták meg.
A harmadik lépcsőfok a Touring: ez 653 km-es hatótávot és 620 lóerős hajtásláncot kínál, 96 km/h-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul, negyed mérföldre pedig 11,4 másodperc alatt. Mindez 95 ezer dollárért (csaknem 29 millió forint) érkezik, ha minden a tervek szerint halad.
Lesz egy negyedik modell is, a sima Air, amelynek az adatait egyelőre nem közölték, csak annyit, hogy ez lesz a szálkásan fapados kivitel 80 ezer dollárért (24 millió forint). Ahogy a legtöbb hasonló vállalkozás esetében, itt is ennek a gyártása a legtávolabbi. A legnagyobb haszonnal kecsegtető, legdrágább változatokon van a legnagyobb haszon, így ezekkel indul a gyártás. A Lucid esetében a Dream Editiont ígérik 2021 tavaszára, a Grand Touringot 2021 közepére, a Touringot a jövő év végére, a sima Air pedig 2022 előtt biztosan nem kerül gyártásba.
Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy a Lucid időben érkezik-e ahhoz, hogy életben tartsa egyetlen, ráadásul ennyire drága típus, amikor lassan a nagyobb autógyárak is elkészülnek saját elektromos luxusmodelljeikkel. Küszöbön áll a hasonló karakterű Mercedes EQS bemutatása, jön az Audi E-tron GT és a BMW is beígért egy villanyos 7-est, és ezek az autók árban nagyjából oda várhatók, ahová a Lucid Air érkezik. A különbség az köztük, hogy míg a Lucidnak meg kellene élnie ennek az egy modellnek a gyártásából, a német luxusautó-gyártók akár veszíthetnek is minden egyes autón, ami nagy hátrány az új kaliforniai márka számára.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.

