Tőzsdén próbál pénzt szerezni a Faraday Future
Bár keveset hallani róla, a Faraday Future létezik, és még mindig az FF 91 jelzésű elektromos luxus-egyterű gyártására próbálja összehozni a pénzt. Most épp arra készülnek, hogy bejussanak a tőzsdére egy fordított felvásárlásos ügylet révén.
A trükk lényege, hogy a Faraday Future-t papíron megveszi egy erre a célra létrehozott nyílt részvénytársaság, így ennek a részvényei válnak a Faraday Future részvényeivé. Ha minden összejön, akkor viszonylag egyszerűen vihetik tőzsdére a reménybeli autógyártó részvényeit, amiből összejöhet a gyártás elindításához szükséges tőke.
A Faraday Future eddig durván 2 milliárd dollárt emésztett fel, az eredmény pedig egy elvben már gyártásra kész prototípus, az FF 91 amelyet 2017 elején láthatott először a közönség. Az érdeklődés jelentős volt, de a kínai befektető, Jia Yueting, aki a cég részvényeinek felét birtokolta, tönkrement, és csak nemrég tisztázódtak a Faraday Future tulajdonviszonyai. Úgy néz ki, Jia korábbi részvényei nagyrészt a Faraday Future alkalmazottainak és vezetőinek kezébe jutottak, így most ők próbálják újra mozgásba lendíteni a tetszhalott vállalkozást.
A gyártás beindítása persze időbe telik majd: a cégvezetés korábbi ígéretei szerint úgy 9 hónap, mire elkészülhet az első autó, és további három hónap, mire felfuthat a gyártás. A kérdés most az, hogy van-e még annyi befektetői bizalom, hogy összejöjjön a megcélzott 800 millió dollár, illetve hogy a vásárlók ennyi év ígérgetés után még elhiszik-e, hogy az FF 91-ből egyszer csak kézzel fogható autó lesz.