A megoldás bő 15 centis hasmagasság-emelés, részben a futómű, részben a nagyobb kerekek révén. Így elvileg olyan terepre is elvihető ez az EQC változat, ahová a szériaváltozat nem.
A 285/50 R20-as kerekek konkrétan 29,3 centis hasmagassághoz segítik az EQC-nek ezt a változatát, ami egyben 40 centis gázlómagasságot is jelent. A terepszögeken is sokat javított a beavatkozás: az első 31,8, a hátsó 33, a rámpaszög 24,2 fokra nőtt. Annak érdekében, hogy oldalirányban ne romoljon sokat a stabilitás, a futóművet ki is szélesítették, és ennek megfelelő sárvédőrátéteket alkalmaztak, amelyek összesen 20 centit adnak az autó szélességéhez.
A rossz hír az – legalábbis azoknak, akik szaladnának megvenni ezt a változatot – hogy az EQC 4x4² csupán tanulmányautó, és nem is szánják másnak. Ahogy a Mercedes ügyvezetője, Marcus Schäfer fogalmaz, a megépítésének az a célja, hogy megmutassa, a fenntartható mobilitás ugyanolyan élvezetessé tehető, mint a hagyományos autózás.
A hajtáson egyébként nem változtattak semmit: a 4x4² is ugyanazt a 408 lóerős kétmotoros hajtást kapja, mint a szériamodell, ugyanazzal a 80 kWh-s akkucsomaggal. Így abban sem lenne semmi meglepő, ha valamelyik tuningcég később készítene valami hasonlót, ami pénzért meg is vehető.