Két új motort kap az Opel Insignia
Bár az Insignia az utolsó modellek közé tartozik, amely még a régi Opel technikára építkezik, úgy tűnik, ennek a fejlesztését sem hanyagolják el. Ezúttal két új kétliteres változat mutatkozik be, egy benzines és egy dízel.
A kétliteres benzinmotorból egy új változat kerül gyártásba: a visszafogott, 170 lóerő csúcsteljesítményű és 350 Nm maximális nyomatékú turbómotor kifejezetten takarékos lesz, a gyári adatok 6-6,4 literes fogyasztást ígérnek száz kilométerre, 150-154 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással. Ennek ellenére a kilencfokozatú automata váltóval kombinálva tisztességes dinamikát biztosít az Insigniának: 8,7 másodperc alatt gyorsítja százra, az új változat végsebessége pedig 228 km/h lesz.
Egy másik új változat is érkezik, igaz, itt csak a 174 lóerős dízel, a nyolcfokozatú automata és az összkerék-hajtás kombinációja az újdonság. Ez a típusváltozat is hasonló dinamikát kínál, mint az új benzines: 8,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 223 km/h. Dízel lévén azonban még takarékosabb: 5,1 literes átlagfogyasztást ad meg a gyártó 100 km-re, és 135 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást.
Természetesen mindkét új kivitel megfelel az Euro 6d károsanyag-kibocsátási normának, és mindkettő Rüsselsheimben készül majd.
Az Insignia a legfiatalabb modell az Opel kínálatban, amelyet még nem Peugeot technikára építettek, 2017 óta van piacon, így valószínűleg még gyártásban tartják néhány évig, mielőtt elkészítik az utódját.