Megmutatták az új Renault Traficot
A Renault tulajdonképpen alapos felújításnak veti alá a Trafic családot. Kívülről a megújuló orr-rész, belülről az átdolgozott műszerfal a legfeltűnőbb újdonság, de bővül a biztonsági felszerelések köre is, a hajtáslánc-kínálatban pedig felbukkan a dupla kuplungos váltó.
A 2014 óta piacon levő Trafic nem számít idősnek – a kategóriában bőven tíz év feletti a jellemző modellváltási ciklus – így a Renault egyelőre csak a meglevő modell frissítésével igyekszik fokozni az érdeklődést a típus iránt. A legfeltűnőbben az autó orra jelzi a megújítás szándékát: érdekes, stilizált szárnyakra emlékeztető mintázatú, a korábbiaknál sokkal egyszerűbb kontúrú első fényszórókat, nagyobb felületű hűtőrácsot, illetve új motorháztetőt és lökhárítókat kap az autó, így nem lesz nehéz megkülönböztetni a frissítés előtti modelltől. Hátrébb viszont jól látszik az is, hogy a karosszérián ezen felül nem változtattak érdemben.
Belül talán még látványosabbra sikerült az újratervezés: a korábbinál sokkal egyszerűbb vonalvezetésű műszerfalat kapott az autó. Középen ezúttal nincs a fedélzeti számítógép kijelzőjének külön fészke: azokban a változatokban, amelyekbe építenek ilyet, a műszerfal elé felfüggesztett modulban kap helyet az új, 8 hüvelykes érintőképernyő. A domború, vízszintes dekorcsík, amely az új műszerfalat jellemzi, a Renault szerint a térérzet növelésében is szerepet játszik.
Műszaki szempontból egyelőre csak kisebb változtatásokat jelentettek be. Ilyen, hogy a két erősebb – 150 és 170 lóerős – kétliteres dízelmotor már dupla kuplungos EDC automata váltóval is rendelhető lesz. Emellett adaptív sebességtartóval, automata vészfékkel és holttér-figyelmeztető rendszerrel is bővül az elérhető biztonsági megoldások köre.
A Renault-nál valószínűleg lényegesnek gondolták, hogy az első Trafic generáció 40. születésnapjára, amely idén van, mutassanak valamit a legújabb változatból, de a teljes bemutatót csak 2021 elejére, a gyártás beindítását pedig márciusra ígérik.