Hihetetlen a karbon karosszériás villany-Alfa
Abban nincs semmi meglepő, hogy a villanyautó lehet nagyon erős – abban már inkább, hogy ehhez nem kell sárnehéznek lennie. Pedig az olasz Totem Automobili Alfa Romeo Giulia GT Junior alapú elektromos gépe tényleg nem nehéz, még ha nem is olyan könnyű, mint a benzines változatok voltak.
A GT Juniorra persze csak nagy vonalakban emlékeztet a Totem-féle sportkocsi: a forma ugyan nagyjából stimmel - végül is egy eredeti Alfa a kiinduló pont – de az arányok már nem: a karosszéria sokkal szélesebb, az ültetett futóművel szinte a földön kúszik az autó – a legjobb restomod-okra jellemző módon ez az autó is egyszerre látszik klasszikusnak és korszerűnek.
Belül pedig még kevesebb az eredeti Alfa alkatrész, mint a látvány alapján sejthető: az eredeti karosszériából úgy 10%-ot hagynak meg, a nagyobbik részét szénszálas kompozitból újjáépítik – a burkolat így összesen 95 kilót nyom. Nagyrészben ennek köszönhető, hogy az autó, bár 330 kilogrammos akkucsomag kerül bele, csupán 1270 kilogrammot nyom menetkészen.
Ezzel pedig könnyedén megbirkózi az 525 lóerős hajtómotor: 2,9 másodperc alatt van meg a 100 km/h, az 50,4 kWh-nyi kapacitás pedig elvben akár 360 km-re is elég persze ha nem nagyon próbálgatja valaki a maximális gyorsulást, vagy a 245 km/h-s végsebességet.
A tervezés során egyértelműen lényeges szempont volt a forma sugallta vezetési élményt megteremtése. Ennek érdekében többféle teljesítményleadási profil közül lehet választani, van maximális gyorsulásra kihegyezett rajt-kontroll, drift-segéd, sőt, hanggenerátor is, ami elvben a benzinmotor zaját is tökéletesen imitálja.
Árat egyelőre nem közöltek, de abból, hogy 6000 munkaórát vesz igénybe egy ilyen autó elkészítése, és nagyrészt kézi munkával készül, arra lehet következtetni, hogy egy széria szupersportkocsinál, mondjuk egy Lamborghini Aventadornál biztosan jóval drágább lesz.