A személyautókon ma jellemzően még egyszerű öntöttvas féktárcsákat alkalmaznak, de a Brembo egy olyan új termékcsaládot készül bevezetni, amely magasabb élettartamot, kisebb kopást és jóval kevesebb fékport ígér, a tárcsa és a fékbetétek anyagának megváltoztatása révén.
A cég kutatói eredetileg arra kerestek megoldást, hogy csökkentsék a fékek korrózióját, így jutottak el ahhoz a termékhez, amelyet most Greentive néven mutattak be. Itt a féktárcsák igen kemény és kopásálló wolfram-karbid bevonatot kapnak, ami a megfelelő fékbetétekkel a fékezéskor a környezetbe kerülő részecskék mennyiségét akár 50%-kal is csökkentheti.
A cég fejlesztési igazgatója, Alessandro Ciotti azt is elmondta, hogy áruk alapján egyelőre luxusmodellekben kerülhetnek forgalomba a Greentive fékek, de a gyártás felfutásával az olcsóbb prémium-modellekbe is bekerülhetnek a tisztább, bevonatos tárcsák, amelyek elvileg élettartamban is lekörözik a hagyományos, vasból készült elődeiket.
Az autógyártáshoz hasonlóan a fékrendszerek piaca is jelentős átalakulás előtt áll. Az elektromos és konnektoros hibrid járművekhez kisebb teljesítményű fékrendszerek kellenek, mint korábban, mivel a lassítás egy részét az energia visszanyerésekor a generátor-üzemben működő villanymotor végzi. Ugyanakkor a hajtás emissziójának csökkenése az autók többi környezetszennyezési forrására irányítják a figyelmet. Így a fékpor-kibocsátás csökkentése is lényeges követelménnyé válhat a közeljövőben.
A wolfram-karbid bevonat egyébként csak a Brembónál új megoldás, a Bosch illetve a Porsche már korábban jelentkezett hasonlóval.