Tűzveszélyes a Chevrolet Bolt, visszahívják
Eddig öt akkumulátortűzről tudnak, mind teljesen teletöltött akkumulátor mellett történt. Az esetek kapcsán globálisan mintegy 68 ezer autót hív vissza a GM, a összes 2017 és 2019 között gyártott példányt.
A Chevrolet Bolt soha nem lett igazán népszerű. Talán a viszonylag kis méret, vagy a manapság nem épp divatos egyterű-forma teszi, de az eladások csak az első évben lépték túl a húszezret, 2017-ben, azóta csökken az érdeklődés. Ez azonban most épp jól jön a gyártónak, mivel három évjáratot kénytelen visszahívni.
Az Egyesült Államokban 50 900 autó fut a túlhevülésre hajlamos LG Chem akkumulátorokkal, globálisan pedig 68 667 darabot adtak el. Ebben valószínűleg az a közel négyezer példány is benne van, amelyeket Opel Ampera-e néven értékesítettek egyes európai országokban: bár ezekről külön nem mondtak semmit, ugyanott készültek 2017-ben és 2018-ban, ahol a Chevrolet jelvényes autók, azaz valószínű, hogy ezeket is érinti a hiba.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okozza a tűzeseteket, bár annyi közös volt bennük, hogy mind teli, vagy majdnem teli akkumulátorral történt. A GM ezért a visszahívás során 90%-ra korlátozza az akkucsomag maximális töltési szintjét, és ezzel kb. tizedével csökkenti a hatótávot, ami a hivatalos álláspont szerint is csupán átmeneti megoldást jelent, amíg a részletesebb vizsgálat eredményre nem jut. A vizsgálatot nehezíti, hogy az autók parkolás közben, magukra hagyva gyulladtak ki, így csak a maradványokból lehet az eseményekre következtetni, de az már kiderült, hogy minden esetben az akkumulátorcsomag burkolatán belülről indultak ki a lángok.
Azt külön hangsúlyozták, hogy a 2020-as Bolt változatot nem érinti a visszahívás, ezekben ugyanis más kémiai összetételű akkumulátorcellákat használnak, mint a korábban gyártottakban.