Az októberi eladási számok azt mutatják, hogy a Volkswagen ID.3 előtt fényes jövő állhat Európában. Még meg sem érkeztek a legolcsóbb változatok, de máris beelőzte az eddigi bestsellert, a Renault Zoét.
Az ID.3-ból 10 315 példányt adtak el októberben Európában, míg a második helyezett Zoéból 9614-et. A harmadik a Hyundai Kona Electric lett 5999 eladott példánnyal. Érdekes, hogy a Tesla Model 3 ebben a hónapban már kiesett a villanyautós top 10-ből, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a legtöbb európai ország állami támogatásához túl drága.
A januártól októberig tartó időszakban ez utóbbi hatás még jóval kevésbé látszik: itt még a Renault Zoe a piacvezető bő 71 ezer eladott autóval, a második pedig a Tesla Model 3 56 ezer példánnyal.
Az európai villanyautó-eladások növekedésében egyébként kulcsszerepet játszik a nagyvonalú német állami támogatás, amely 9000 euróval járul hozzá minden elektromos autó beszerzéséhez. Ezzel a 36 ezer euró felett induló ID.3 árát lehozhatták arra a szintre, amennyit az átlagos vásárló Nyugat-Európában egyébként is elkölt autóvásárlásra.