V6-os köré épül a Le Mans-i Peugeot
Bár a Peugeot csak 2022-re ígérte a Le Mans-i visszatérést, az autójuk fejlesztésével láthatóan haladnak: a korábbi külső vázlatok mellett ezúttal az autó belső felépítéséről is mutattak néhány vázlatot.
Ez alapján többek közt az is kiderül, hogy egy 2,6 literes V6-os turbós benzinmotort kezdtek fejleszteni a Le Mans-i versenygép számára, ebből jön majd a szabályok által előírt legfeljebb 500 kW, azaz 680 lóerő, amely az autót hajtó teljesítmény nagyobb részét adja majd. Emellett az első tengelyre egy 200 kW-os, azaz 272 lóerős villanymotor dolgozik rá, amelyet egy egyelőre ismeretlen méretű akkumulátorból táplálnak.
A rendszer működése nagyrészt persze a szabályokból adódik, amelyek szerint az elektromos hajtás 120 km/h-nál kapcsolódhat be a hajtásba, és a mindenkori összteljesítmény csak az akkumulátor töltésére fordított 3%-kal haladhatja meg az 500 kW-ot. Így a benzinmotor teljesítményét úgy kell szabályozni, hogy a villanymotor aktuális teljesítményét mindig épp 500 kW-ra egészítse ki.
A komplikált rendszert hétfokozatú váltó, és egy Li-ion akkumulátor egészíti ki – ez utóbbit a Total olajtársasághoz tartozó, Saft nevű cég fejleszti, és egyelőre annyi biztos, hogy kifejezetten magas, 900 V-os rendszerfeszültségen működik majd.
A sietős fejlesztési tempó egyébként nem véletlen: bár 2022 elég távolinak tűnhet, addig nem csak a versenyautókat kell készre fejleszteni, de a Le Mans Hypercar kategória szabályzata szerint 25 utcai, rendszámozható példánynak is el kell készülnie, amelyektől a versenygép csak bizonyos pontokon térhet el.