Az E-HS9, amelyről az idén nyáron hallhattunk először, egyértelműen a leggazdagabb kínaiak pénztárcáját igyekszik szélesre tárni, ám úgy néz ki, a Hongqi a kevésbé tehetősek villanyautó-igényét is megpróbálná kielégíteni. Erre szolgál az E111 nevű modell, amely elég szokatlanul néz ki, de a számok alapján praktikusnak ígérkezik, és nem is lesz feltétlenül megfizethetetlen.
A Hongqi márka első néhány évtizedében a pártelit limuzinjainak gyártójaként lett ismert, de Kína nyitása óta jóval szélesebb palettát kínál: nem csak államfők, de középvezetők, párttitkárok és TSZ-elnökök igényeire is készítenek autókat. Az E111 ez utóbbi kör számára lehet vonzó: a négyajtós formaterv arányain egyértelműen látszik, hogy a hátsó üléssor térkínálata már a formaterv elkészítésekor is lényeges szempont lehetett. Erre utal a hosszú hátsó ajtópár, és az azt vizuálisan tovább növelő dekoráció a hátsó tetőoszlopon, illetve az öt méter körüli modell 2,99 méteres tengelytávja.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudunk. Annyi biztos, hogy tisztán elektromos hajtása van, méghozzá viszonylag egyszerű, egy motoros kivitelű, és 190 lóerő csúcsteljesítményű. Emellett 450 km-es hatótávról hallani, ami nem hangzik rosszul, bár az igen optimista becslésként kezelhető NEDC szabványú mérés eredménye.
Az E111 bemutatása egyébként fontos gesztus, hiszen azok számára is megnyitja a lehetőséget, hogy elektromos járművel járjanak Kínában, akik az autóválasztással is az állampárthoz való feltétlen hűséget hangsúlyozzák. Ilyen értelemben egyértelműen erősíti, amit a kötelező villanyautó-arányt előíró autóértékesítési szabályokból is következik: a Népi Kína minden eszközzel a tiszta közlekedés gyors elterjedését igyekszik elősegíteni.