Első, gyártásra tervezett személyautóját mutatta be a Nio, az utóbbi években indított kínai villanyautó-gyártók közül eddig a legsikeresebb. Az ET7 paramétereiben ígéretes, ám koncepciójában ez is túlzottan emlékeztet a Tesla Model S-re.

Nem csak a ferde hátú, elegáns vonalú kupé-szedán forma, de még az arányok is stimmelnek, és bár nyilván van rá valamiféle magyarázat – például a kis légellenállásra való törekvés – ennyire még az aerodinamika törvényszerűségei sem szigorúak, hogy minden gyártó, az Auditól a Porschén át a Polestar-ig csak ilyen jellegű autókban gondolkodjon.
Pedig a Nio szedán tartogatna érdekességeket, amelyekre könnyebb lenne felhívni a figyelmet egy eredetibb járműkoncepcióval. Így elvben a bele épített szilícium-karbid elektródás akkumulátorok nem csak nagy kapacitásúak, de cserélhetők is út közben. A legkisebb is 70 kWh-s, és 500 km hatótávot ígér, a következő fokozat a 100 kWh-s 700 km-es elvi hatótávval, a legnagyobb, 150 kWh-s akkucsomag pedig 1000 km-t ígér egy töltéssel. Ha olyan útvonalon haladnánk, ahol a Nio egyik akkucsere-telepe is épp útba esik, ennél elvileg messzebb is lehet menni időrabló akkumulátor-töltögetés nélkül, a bár itt talán már komolyabb akadály, hogy akar-e bárki ezer kilométernél többet vezetni egy huzamban.
A kétmotoros hajtásrendszer sem sokkal gyengébb, mint amit a Tesla Model S-ben találni: az első tengelyt egy 244 lóerős motor hajtja, hátul pedig egy 408 lóerőset találunk. A 652 lóerős összteljesítmény 3,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra, bár a Teslához hasonlóan az ET7 sem sportkocsi: az 5,1 méteres hossz, a bő 3 méteres tengelytáv és a közel két méteres szélesség egyértelműen a nagy luxusautók közé sorolja.
Ha már a Tesla lefőzése a cél, önvezetésben is a legtöbbet kell ígérni. A hardver állítólag elegendő legalább 3-as szintű rendszer futtatásához, és 33 érzékelő, köztük egy lézeres letapogató és 11 nagy felbontású kamera gondoskodik róla, hogy az önvezetéshez elegendő adat álljon rendelkezésre.
Mindezt persze Kínában sem tudják igazán olcsón adni: az ET7 tervezett alapára a 70 kWh-s akkuval átszámítva úgy 56 ezer euró – kb. 20,2 millió forint – lesz, a 100 kWh-s változatért pedig úgy 10 ezer euróval kell majd többet fizetni. A 150 kWh-s változat árát egyelőre nem árulták el, azt viszont igen, hogy minden autóhoz élettartam-garanciát, ingyen otthoni töltődobozt, és a Nio hálózatán ingyen gyorstöltést, illetve ingyen akkucserét kínálnak majd. Mindez nagyon jól hangzik, bár gyanítható, hogy leginkább Kínában lehet majd érvényesíteni. És mindez egyelőre ellenőrizhetetlen igazságtartalmú ígéretnek tekinthető, hiszen az ET7 gyártása 2022 előtt biztosan nem indul be, addig pedig még sokminden megváltozhat a Nio-nál is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

