Első, gyártásra tervezett személyautóját mutatta be a Nio, az utóbbi években indított kínai villanyautó-gyártók közül eddig a legsikeresebb. Az ET7 paramétereiben ígéretes, ám koncepciójában ez is túlzottan emlékeztet a Tesla Model S-re.
Nem csak a ferde hátú, elegáns vonalú kupé-szedán forma, de még az arányok is stimmelnek, és bár nyilván van rá valamiféle magyarázat – például a kis légellenállásra való törekvés – ennyire még az aerodinamika törvényszerűségei sem szigorúak, hogy minden gyártó, az Auditól a Porschén át a Polestar-ig csak ilyen jellegű autókban gondolkodjon.
Pedig a Nio szedán tartogatna érdekességeket, amelyekre könnyebb lenne felhívni a figyelmet egy eredetibb járműkoncepcióval. Így elvben a bele épített szilícium-karbid elektródás akkumulátorok nem csak nagy kapacitásúak, de cserélhetők is út közben. A legkisebb is 70 kWh-s, és 500 km hatótávot ígér, a következő fokozat a 100 kWh-s 700 km-es elvi hatótávval, a legnagyobb, 150 kWh-s akkucsomag pedig 1000 km-t ígér egy töltéssel. Ha olyan útvonalon haladnánk, ahol a Nio egyik akkucsere-telepe is épp útba esik, ennél elvileg messzebb is lehet menni időrabló akkumulátor-töltögetés nélkül, a bár itt talán már komolyabb akadály, hogy akar-e bárki ezer kilométernél többet vezetni egy huzamban.
A kétmotoros hajtásrendszer sem sokkal gyengébb, mint amit a Tesla Model S-ben találni: az első tengelyt egy 244 lóerős motor hajtja, hátul pedig egy 408 lóerőset találunk. A 652 lóerős összteljesítmény 3,9 másodperces gyorsulási időt eredményez 100 km/h-ra, bár a Teslához hasonlóan az ET7 sem sportkocsi: az 5,1 méteres hossz, a bő 3 méteres tengelytáv és a közel két méteres szélesség egyértelműen a nagy luxusautók közé sorolja.
Ha már a Tesla lefőzése a cél, önvezetésben is a legtöbbet kell ígérni. A hardver állítólag elegendő legalább 3-as szintű rendszer futtatásához, és 33 érzékelő, köztük egy lézeres letapogató és 11 nagy felbontású kamera gondoskodik róla, hogy az önvezetéshez elegendő adat álljon rendelkezésre.
Mindezt persze Kínában sem tudják igazán olcsón adni: az ET7 tervezett alapára a 70 kWh-s akkuval átszámítva úgy 56 ezer euró – kb. 20,2 millió forint – lesz, a 100 kWh-s változatért pedig úgy 10 ezer euróval kell majd többet fizetni. A 150 kWh-s változat árát egyelőre nem árulták el, azt viszont igen, hogy minden autóhoz élettartam-garanciát, ingyen otthoni töltődobozt, és a Nio hálózatán ingyen gyorstöltést, illetve ingyen akkucserét kínálnak majd. Mindez nagyon jól hangzik, bár gyanítható, hogy leginkább Kínában lehet majd érvényesíteni. És mindez egyelőre ellenőrizhetetlen igazságtartalmú ígéretnek tekinthető, hiszen az ET7 gyártása 2022 előtt biztosan nem indul be, addig pedig még sokminden megváltozhat a Nio-nál is.