A Hyundai, bár több elektromos típust is kínál, eddig biztonsági játékot játszott: elektromos autói – mint az Ioniq és a Kona – valamilyen benzinmotoros hajtással is elérhetők voltak. Így biztosították, hogy meglegyen a megfelelő példányszám, de most elkészült az első olyan modelljük, amely már csak tisztán elektromos hajtással készül majd.

Egyben ez az Ioniq márkanév premierje is – eddig típusjelzésként alkalmazták – az új modell elnevezése pedig Ioniq 5 lett. Az újdonságot a fotókon alapján ugyan simán nézhetnénk a VW Golf riválisának is, de ez csak az autó sajátos arányai miatti optikai csalódás. A típus jó egy számmal nagyobb egy tipikus kompaktnál minden irányban: 3 méteres tengelytávval és 20 hüvelykes felnikkel látták el, a nagyobb magasságra pedig a padlóba épített akkucsomag az indok.
A Hyundai egyelőre négyféle változatról tett említést, ami kétféle akkumulátor-méret és kétféle hajtáselrendezés kombinációjából jön ki. Az akkumulátor 58 és 72,6 kWh-s lehet. A hátsókerék-hajtású változat a kisebbik akkumulátorral 170, a nagyobbikkal 217 lóerős, az összkerék-hajtású kivitel pedig a kisebb akkucsomaggal 235, a nagyobbikkal 305 lóerő leadására képes. A legnagyobb hatótávot a nagyobbik akkumulátorral felszerelt hátsókerék-hajtású változat kínálja: ez a WLTP szabvány szerint mérve 480 km-t mehet el egy töltéssel.
Az Ioniq 5 erősségének azonban nem is a nagy hatótávot szánták, hanem a kivételes gyorstöltési sebességet: 400 és 800 voltról is tölthető, akár 350 kW teljesítménnyel is. Ilyen töltő ugyan ma még kevés van, de ezekről egy töltés 10-ről 80%-ra 18 perc alatt megvan.
Az autó jellegre egyébként meglepően szorosan követi a 2019-es 45 tanulmányét, bár a részleteken azért látszik a másfél évnyi fejlesztés, illetve a szériagyártáshoz szükséges kompromisszumok. Az ajtókat például szembe nyílókról hagyományosakra cserélték – igaz, itt is felbukkannak a Tesla stílusban elrejtett kilincsek – az orr-részen pedig ki kellett alakítani néhány hűtőnyílást, bár ezeket is villanymotoros mozgatású fedelek takarják el, ha épp nincs rájuk szükség.
Veszett a világ, ez a Hyundai vagány
Az olasz formatervezők úgy tűnik Koreába disszidáltak, mert a Hyundai 45 alakjából csak úgy süt a stílus.
A 45 egyszerű felületei, és jellegzetes, egyenes törésvonalai is megmaradtak, ahogy a belső tér letisztult karakterét is igyekeztek megtartani. A szériamodellbe azonban a Mercedeséhez hasonló dupla képernyős műszerfal-megoldás került a tanulmány egyetlen, szélesebb kijelzője helyett, az Ioniq 5-ön kamerarendszer helyett szokványos visszapillantó tükröket találunk, és a kifordítható ülések helyett is szokványosabb – bár hátul is hosszirányban állítható – ülésrendszert alkalmaznak.
Ahogy ezt már a konkurenciánál is láttuk, a Hyundai is igyekszik egy korai, nagyon drága változattal megadóztatni a türelmetlen vásárlókat. A Project 45 változatból 3000 darabot gyártanak, az ára pedig 59 550 euró lesz. Ez a legerősebb hajtásrendszerű kivitel, az összes létező extrával, és két év ingyenes gyorstöltéssel az Ionity hálózaton. Az alapkivitel ennél sokkal olcsóbb lesz: a hátsókerék-hajtású kivitel 41 990 euróba (kb. 15 millió forintba) kerül majd Németországban, ami az ottani állami támogatással 32 330 eurós alapárat jelent majd.
Az Ioniq 5 ezzel a drágább villanyautók közé tartozik majd a piacon: a hasonló méretű Volkswagen ID.4 Németországban bő ötezer euróval olcsóbb. A Hyundai cserébe nagyobb töltési sebességet és érdekesebb formát kínál, azt viszont elég nehéz megjósolni, hogy ez elég vonzerő lesz-e az árkülönbözet ellensúlyozására.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.

