A Hyundai, bár több elektromos típust is kínál, eddig biztonsági játékot játszott: elektromos autói – mint az Ioniq és a Kona – valamilyen benzinmotoros hajtással is elérhetők voltak. Így biztosították, hogy meglegyen a megfelelő példányszám, de most elkészült az első olyan modelljük, amely már csak tisztán elektromos hajtással készül majd.
Egyben ez az Ioniq márkanév premierje is – eddig típusjelzésként alkalmazták – az új modell elnevezése pedig Ioniq 5 lett. Az újdonságot a fotókon alapján ugyan simán nézhetnénk a VW Golf riválisának is, de ez csak az autó sajátos arányai miatti optikai csalódás. A típus jó egy számmal nagyobb egy tipikus kompaktnál minden irányban: 3 méteres tengelytávval és 20 hüvelykes felnikkel látták el, a nagyobb magasságra pedig a padlóba épített akkucsomag az indok.
A Hyundai egyelőre négyféle változatról tett említést, ami kétféle akkumulátor-méret és kétféle hajtáselrendezés kombinációjából jön ki. Az akkumulátor 58 és 72,6 kWh-s lehet. A hátsókerék-hajtású változat a kisebbik akkumulátorral 170, a nagyobbikkal 217 lóerős, az összkerék-hajtású kivitel pedig a kisebb akkucsomaggal 235, a nagyobbikkal 305 lóerő leadására képes. A legnagyobb hatótávot a nagyobbik akkumulátorral felszerelt hátsókerék-hajtású változat kínálja: ez a WLTP szabvány szerint mérve 480 km-t mehet el egy töltéssel.
Az Ioniq 5 erősségének azonban nem is a nagy hatótávot szánták, hanem a kivételes gyorstöltési sebességet: 400 és 800 voltról is tölthető, akár 350 kW teljesítménnyel is. Ilyen töltő ugyan ma még kevés van, de ezekről egy töltés 10-ről 80%-ra 18 perc alatt megvan.
Az autó jellegre egyébként meglepően szorosan követi a 2019-es 45 tanulmányét, bár a részleteken azért látszik a másfél évnyi fejlesztés, illetve a szériagyártáshoz szükséges kompromisszumok. Az ajtókat például szembe nyílókról hagyományosakra cserélték – igaz, itt is felbukkannak a Tesla stílusban elrejtett kilincsek – az orr-részen pedig ki kellett alakítani néhány hűtőnyílást, bár ezeket is villanymotoros mozgatású fedelek takarják el, ha épp nincs rájuk szükség.
A 45 egyszerű felületei, és jellegzetes, egyenes törésvonalai is megmaradtak, ahogy a belső tér letisztult karakterét is igyekeztek megtartani. A szériamodellbe azonban a Mercedeséhez hasonló dupla képernyős műszerfal-megoldás került a tanulmány egyetlen, szélesebb kijelzője helyett, az Ioniq 5-ön kamerarendszer helyett szokványos visszapillantó tükröket találunk, és a kifordítható ülések helyett is szokványosabb – bár hátul is hosszirányban állítható – ülésrendszert alkalmaznak.
Ahogy ezt már a konkurenciánál is láttuk, a Hyundai is igyekszik egy korai, nagyon drága változattal megadóztatni a türelmetlen vásárlókat. A Project 45 változatból 3000 darabot gyártanak, az ára pedig 59 550 euró lesz. Ez a legerősebb hajtásrendszerű kivitel, az összes létező extrával, és két év ingyenes gyorstöltéssel az Ionity hálózaton. Az alapkivitel ennél sokkal olcsóbb lesz: a hátsókerék-hajtású kivitel 41 990 euróba (kb. 15 millió forintba) kerül majd Németországban, ami az ottani állami támogatással 32 330 eurós alapárat jelent majd.
Az Ioniq 5 ezzel a drágább villanyautók közé tartozik majd a piacon: a hasonló méretű Volkswagen ID.4 Németországban bő ötezer euróval olcsóbb. A Hyundai cserébe nagyobb töltési sebességet és érdekesebb formát kínál, azt viszont elég nehéz megjósolni, hogy ez elég vonzerő lesz-e az árkülönbözet ellensúlyozására.