Az utolsó léghűtéses 911-es Porsche a 993-as generáció volt, amit eddig valahogy kevésbé érintett az óriási restomod-hullám. Ha tehát unod a Singert, a 964-eseket és a tetőt, a kaliforniai Gunther Werksnél készülő Speedster érdekelhet.
A tunercég korábban már alkotott egy verziót a 993-asból, az a 400R nevet kapta, most viszont nagyobbat álmodtak annál. A tetőt félig lecsapva és a hátsó ülések helyét beépítve hagyományos értelemben vett speedster formát adtak az autónak, de a merészebb vásárlók azt is kérhetik, hogy az első szélvédő egy az egyben hiányozzon. A stílus mellett a biztonságra is ügyeltek persze, borulás esetén egy-egy bukóív ugrik elő az utasok mögül. Hogy az úton maradjon, teljesen új futóművet is építettek a Speedster alá, amelynek komponensei a JRZ-től és a Eisenlohr Racingtől származnak.
A lenyesett tető miatt gyengült karosszéria plusz merevítéseket kapott, ezek egy része a hátsó ülések helyére került. Az autó szokás szerint tele van karbon-elemekkel, az egyedi lökhárítók, az integrált szárny, a padló, az ülések héja és a műszerfal egyes részei is szénszálból készültek. A legnagyobb különbség az oregoni Rothsport Racing által fejlesztett motor, az eredeti 3,6 litert 4 literre fúrták, így a teljesítmény 435 lóerőre és 454 Nm-re nőtt, a maximális fordulatszámot viszont a tartósság jegyében 7800-ra limitálták.
Az autóból 25 példány készül majd. Bár pontos árat nem tudunk, a 400R félmillió dolláros ára támpontot adhat a tippekhez, a Gunther Werks 993 Speedster sejthetően illeszkedni fog a restomod szcéna többi versenyzőjéhez: a Singereket 750 ezer dollárért, RUF-ot 400-800 ezer között lehet vásárolni. Akinek nagyon megtetszett, némi előleg ellenében a céggel együttműködve teljesen egyedi autót terveztethet magának.
Via: autoblog.com