Az álcázott fotók alapján eddig is sejthető volt, hogy a Mercedes csúcs-villanyautója formai szempontból nem követi a benzines modellek építési sémáit, de ez az első erős bizonyíték.
Az előzetes képen ugyan nem látszik minden részlet, de a tetővonal, az oldalablakok és a kerekek egymáshoz képesti aránya nagyszerűen kivehető. A legfontosabb változás, hogy egészen rövidre szabták az autó orrát. Épp csak akkorára, hogy meglegyen a biztonsági szempontból elengedhetetlen gyűrődőzóna, és elférjen az első lábtér az első tengelyvonal mögött. Ugyanakkor a kabin hátul kinyúlik a csomagtartó fölé.
A hosszú és alacsony jármű így valószínűleg sokkal tágasabb belső teret kínál majd, mint amekkorát egy hasonló hosszúságú hagyományos felépítésű luxusszedán. Az egybeszabott forma másik várható előnye, hogy aerodinamikailag is igen kedvező lehet, ami lényeges tényező lehet a beígért 700 km-es hatótávolság elérésében.
Az EQS-t valamikor a tavasz folyamán mutatja be a Mercedes, és valószínű, hogy a legfontosabb piacokon a forgalmazás is elindulhat még a nyár vége előtt. Ez a típus mindenképp fontos állomás a Mercedes villanyautós átállása szempontjából: ez lesz az első olyan típusuk, amelyet elektromos járművek számára tervezett platformra építenek, és egyben valószínűleg a gyártó csúcsmodelljének szerepét is ez veheti át az S osztálytól.