Amikor bejelentették, hogy az új IS-ből nem készül F verzió (az AMG/M/RS japán megfelelője), a rajongói szívek többségében lekonyult valami. Ám úgy tűnik, a bizakodó kisebbségnek lesz igaza, mivel az IS 500 Launch Edition bemutatóján tett nyilatkozatok szerint nagyon is érkezik az F, de egy még hegyesebb verziót fog jelölni a palettán.
Az amerikai Lexus Division modell-stratégiájáért felelős menedzsere, Cooper Erickson elismerte, hogy a szedán-piac bajban van, de a hibridekben erős márka a szigorú flottaátlagok és emissziós szabályok ellenére is megengedheti magának, hogy kihegyezett V8-asokkal futtasson néhány modellt.
A V8 annak kapcsán merült fel, hogy a 2021-es IS két másik platform, az RC és a GS kombinációja, tehát szinte kívánkozik bele a nagyobb, sportos motor. Az amerikai branch eredetileg ezt a verziót hívta volna F-nek, de amikor a japán vezetőségen akarták áttolni az ötletet, falba ütköztek: “Az F-jelzéssel más terveink vannak. Magasabbra lövünk vele. És igazi F-modelleket csakis Akio hagyhat jóvá.” (Akio Toyoda, a Toyota-csoport versenypályán sem ismeretlen vezérigazgatója).
Andrew Gilleland, az amerikai leányvállalat alelnöke azt is elmondta, hogy a márka épp profilt vált, amelynek az első hírnöke a vezetőségen végül mégis áttolt V8-as IS, épp csak a nevét kellett IS 500 F Sport-ra módosítani. A nyilatkozat alapján a sportosítás nem csak a szedánokra fog vonatkozni, hanem - a német konkurenciához hasonlóan - az SUV-ket is érinteni fogja. Érdekes vetülete a dolognak, hogy mindezek alapján a sportmodelleket már nem kizárólag a globális felmelegedés bűnöseiként kezeli a marketing, hanem annak indikátorául is, hogy az adott márka egyébként jól teljesít a zöld technológiákban - tehát megengedhet magának egy kis rongyrázást.