Az új modell szorosan véve nem is teljesen új: látványos a hasonlóság a Hyundai Creta típussa, ám az Alcazar hátul jelentős bővítésen esett át.
A tengelytávba is betoldottak 15 centit, ami elsősorban a hosszabb hátsó ajtókon látszik, de a hátsó túlnyúlás is nőtt, legalább ugyanennyit. Így férhet el egy harmadik üléssor is az autóban, amely kétféle üléselrendezéssel is kapható lesz: a második üléssor állhat két különálló fotelből, de egy háromszemélyes üléspadból is.
A motorválaszték európai szemmel kifejezetten régimódi: a benzines változatokba 2 literes, 157 lóerős szívómotor kerül, emellett elérhető lesz a típus 1,5 literes, 113 lóerős turbódízel motorral is. Mindkét motorhoz hatfokozatú kézi vagy automata váltó rendelhető.
A Hyundai az Alcazart nemzetközi modellnek mondja, de úgy néz ki, hogy ez a meghatározás itt Európát nem foglalja magába. Várhatóan az úgynevezett BRICS piacokon, azaz Brazíliában, Oroszországban, Indiában, Kínában és Dél-Afrikában lesz kapható, hasonlóan a rövidebb Creta típushoz, míg Európa számára a Hyundai továbbra is külön fejleszt, egészen más formájú és műszaki tartalmú autókat.