Valódi karbonsemlegességre törekszik a Polestar
Sokszor puffogtatott érv az elektromos autók ellen, hogy kizárólag megújuló energiaforrásból származó áram esetén tekinthetők nullemissziósnak, ráadásul ez csak a használatukra érvényes, a súlyos akkumulátorok miatt az előállításuk során jóval több szennyező anyag keletkezik, mint a normál autóknál. Alátámasztja ezt a nézetet a Volvo zsebmárkájának kimutatása is, amely szerint a Polestar 2 gyártása 64 százalékkal több emisszióval jár, mint a Volvo XC40-é. Erre a problémára kínálna megoldást a svéd-kínai cég a Project 0-val, ami egy olyan autót takar, amelynél a beszállítók által termelt és a gyártás közben keletkező üvegházhatású gázokat is megpróbálják minimalizálni, a cél tehát egy teljesen klíma-semleges autó.
Az nem egyértelmű, hogy egy már meglévő modellt terveznek-e így száz százalékosan környezetbaráttá tenni, vagy egy új modellt szentelnek a projektnek, viszont a tervek komolyságára utal, hogy az első ilyen autó bemutatása után tíz évvel, 2040-ben már nem csak néhány autó, de az egész Polestar is hasonló tisztasággal üzemelne. Külön figyelemre méltó, hogy ezt nem a kibocsátás ellensúlyozásával (pl. a meglévő kibocsátást elnyelni képes famennyiség ültetésével) érnék el, mivel az Thomas Ingenlath, a cég vezérigazgatója szerint is csak látszat-intézkedés, ehelyett a gyártási folyamatot alakítják át gyökerestül.
A körforgásos gazdaság is nagy szerepet kap, ami az újrahasznosításon és a felhasznált anyagok eredetének pontos követésén keresztül érné el a pozitív hatást: példaként a Polestar 2-t hozzák, amelynél blockchain-technológia követi az akkumulátorokban használt kobalt útját, az általunk is tesztelt autóban igazoltan kínai újrahasznosító-üzemekből származik az értékes fém. Ez a fajta, valódi karbonsemlegesség új a piacon, de maga a cél nem: a General Motors szintén 2040-et célozta meg a semlegességgel, a Subaru, a VW és a Ford valamivel későbbre, 2050-re becsüli a cél elérését.
/CarandDriver