Valódi karbonsemlegességre törekszik a Polestar
Sokszor puffogtatott érv az elektromos autók ellen, hogy kizárólag megújuló energiaforrásból származó áram esetén tekinthetők nullemissziósnak, ráadásul ez csak a használatukra érvényes, a súlyos akkumulátorok miatt az előállításuk során jóval több szennyező anyag keletkezik, mint a normál autóknál. Alátámasztja ezt a nézetet a Volvo zsebmárkájának kimutatása is, amely szerint a Polestar 2 gyártása 64 százalékkal több emisszióval jár, mint a Volvo XC40-é. Erre a problémára kínálna megoldást a svéd-kínai cég a Project 0-val, ami egy olyan autót takar, amelynél a beszállítók által termelt és a gyártás közben keletkező üvegházhatású gázokat is megpróbálják minimalizálni, a cél tehát egy teljesen klíma-semleges autó.

Az nem egyértelmű, hogy egy már meglévő modellt terveznek-e így száz százalékosan környezetbaráttá tenni, vagy egy új modellt szentelnek a projektnek, viszont a tervek komolyságára utal, hogy az első ilyen autó bemutatása után tíz évvel, 2040-ben már nem csak néhány autó, de az egész Polestar is hasonló tisztasággal üzemelne. Külön figyelemre méltó, hogy ezt nem a kibocsátás ellensúlyozásával (pl. a meglévő kibocsátást elnyelni képes famennyiség ültetésével) érnék el, mivel az Thomas Ingenlath, a cég vezérigazgatója szerint is csak látszat-intézkedés, ehelyett a gyártási folyamatot alakítják át gyökerestül.

A körforgásos gazdaság is nagy szerepet kap, ami az újrahasznosításon és a felhasznált anyagok eredetének pontos követésén keresztül érné el a pozitív hatást: példaként a Polestar 2-t hozzák, amelynél blockchain-technológia követi az akkumulátorokban használt kobalt útját, az általunk is tesztelt autóban igazoltan kínai újrahasznosító-üzemekből származik az értékes fém. Ez a fajta, valódi karbonsemlegesség új a piacon, de maga a cél nem: a General Motors szintén 2040-et célozta meg a semlegességgel, a Subaru, a VW és a Ford valamivel későbbre, 2050-re becsüli a cél elérését.
Ki ölte meg az eheti Tesla-gyilkost?
Ettől a kínai sport-Volvótól kéne Elon Musknak sírva fakadnia, de egyelőre csak a könnyekben vagyunk biztosak
/CarandDriver

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.

