A Linde Gáz Magyarország nyitotta meg saját telephelyén az első magyar hidrogéntöltő állomást, és ennek kapcsán a Toyota is megjelent, egy már forgalomba helyezett második generációs Mirai személyautóval.
Bár a kút egyelőre nem közforgalmú, azaz csak a tulajdonossal való előzetes egyeztetés után vehető igénybe, a Toyota úgy döntött, ha már elérhető a hidrogén, mint üzemanyag az országban, a második generációs Mirait is elérhetővé teszik.
Az elődjénél nagyobb, közel öt méteres típus, amelyet egy 185 lóerős villanymotor hajt, és durván 650 km-re elegendő hidrogént képes tárolni, persze nem lesz olcsó: a Toyota közleménye szerint 26 millió forinttól indul majd az ára.
Az igazán érdekes kérdés mostantól az, hogy mikor kezdenek megjelenni hazánkban a nyilvániosan is igénybe vehető hidrogénkutak, és mennyi lesz belőlük. Ilyen töltőállomásból egyelőre világszerte is csak nagyjából 370 üzemel, amiből 152 van Európában. Ezek nagy része, mintegy 90 Németországban üzemel. Ahhoz pedig, hogy a hidrogénhajtás itthon is használható közlekedési lehetőséget biztosítson, itthon is kellene néhány tucat ilyen töltőállomás.
Az ünnepélyes átadón elhangzottak alapján a létesítésnek az állam részéről nem lenne akadálya, bár egyelőre a technológia támogatása kapcsán sem hangoztak el konkrét ígéretek.