Két új csúcsmodellt is bemutatott a Ferrari
A korábban Versione Speciale néven emlegetett új csúcs-Ferrari végül a Competizione típusjelzést kapta, illetve hozzá egy A betűt, ha a Targa tetős változatról beszélünk.
Ahogy már korábban is hallhattuk, a Ferrarinál tökéletesítették még egy kicsit a 6,5 literes V12-est: a belső súrlódás csökkentésével, a gyújtás és befecskendezés átprogramozásával, új dugattyúkkal, hajtókarokkal, főtengellyel és vezérműtengellyel sikerült 800-ról 830 lóerőre fokozni a teljesítményt, ami 8900 helyett 9500-as percenkénti fordulatszámon jelentkezik.
Az autó képességei ennek megfelelően lélegzetelállítóak: hiába nyom 1588 kilót – ez 38 kilós fogyást jelent – a 100 km/h-t 2,85 másodperc alatt érheti el, a 200 km/h-t 7,7 másodperc alatt, a végsebessége pedig 340 km/h.
A Competizionét ezen felül állítólag aerodinamikailag is sikerült jelentősen továbbfejleszteni, így a karosszériára ható leszorítóerő is vagy 35%-kal nagyobb lett a mezei Superfast-hoz képest.
Úgy tűnik, a nagyközönség felé épp csak megvillantják a két kis sorozatú modellt. A gyár szerint az új csúcsmodelleket kifejezetten egy elit belső kör, a legkomolyabb Ferrari gyűjtők és ínyencek kaphatják meg, ami valószínűleg azt jelenti, hogy már minden példánynak találtak vásárlót a cég régi ügyfelei között.
Nekünk marad az álmodozás, és a 812 Competizione képének kiszögezése a falra vagy az ikonok alá a képernyőre, amire egyébként az új csúcs-Ferrarik szintén igazán alkalmasak, legalábbis mindkettő elég megnyerően néz ki a gyári képeken.