A Nio márkanévről viszonylag régóta hallani: egyike az évek óta működő kínai villanyautó-gyártóknak, amely jelenleg három típust is gyárt. Az eddig kizárólag Kína számára elérhető márka azonban az idén megnyitja első európai kereskedéseit.
Az első célország természetesen Norvégia lesz, ahol a villanyautók állami támogatása elég magas, hogy versenyképesek legyenek a benzines és dízelmotoros típusokkal. Itt több kereskedést, szervizpontokat, akkumulátor-csereállomásokat és saját töltőhálózatot is épít a Nio. Az első autókat szeptemberben tervezik eladni, de állítólag még az idén megjelenik a márka Európa öt másik országában is.
A Nio három jelenleg is gyártásban levő típusa közül az ES8 lesz az első, amelyet Európába hoznak. A nagydarab, terepjáró-fazonú elektromos jármű kiviteltől függően 4-500 km-es hatótávot kínál a WLTP szanvány szerint, de ezen felül cserélhető akkumulátorral érkezik, ami komoly vonzerő lehet, hiszen az akkucsere nem vesz igénybe több időt három percnél. Oslóban állítólag 12 csereállomást létesítenek, így ott biztosan jól használható lesz ez a funkció. A márka jövőre bővíti az európai kínálatot az ET7 jelzésű szedánnal is, amely árban és képességekben állítólag a Tesla Model S-hez áll közel.
A Nio egyértelműen a prémium-szegmenst célozza nagy és drága elektromos autóival, és ez a kínai eladásokon is meglátszik: a 2018-as indulás óta összesen 102 ezer autót adott el a cég, az idén pedig alig több, mint hétezret, ám nyilván arra számítanak, hogy Európában nagyobb fizetőképes kereslettel találkozhat a márka.